Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@12:09:29 GMT

واکنش محسن هاشمی به اخذ عوارض تردد از تونل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۰۴۲۷

واکنش محسن هاشمی به اخذ عوارض تردد از تونل‌ها

رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع عوارض استفاده از تونل‌های شهری گفت: در بررسیها مشخص شد خبری ابتدا بصورت شنیده و شایعه مرتبط با آن در رسانهها منعکس شد و تکذیب هم نشد.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در ابتدای یکصدوسیزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و ۲۲ دیماه سالگرد تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی گفت: شورای انقلاب به نوعی اولین شورا در نظام و مادر همه مجامع قانون گذاری جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صورتجلسات شورای انقلاب به قلم دکتر شیبانی عضو پیشکسوت ادوار شورای اسلامی شهر تهران که دبیری شورای انقلاب را نیز برعهده داشتند، تقریر شده است گفت: این اسناد ارزشمند که در اختیار آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت، قرار است بزودی طی مراسمی از طرف خانه موزه آیتالله هاشمی رفسنجانی به مناسبت دهه فجر تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شود تا مورد استفاده پژوهشگران و علاقمندان تاریخ انقلاب اسلامی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / واکنش شهردار تهران به طرح پرداخت عوارض برای تردد از تونل‌ها یک قدم دیگر اصلاح طلبان برای گران کردن تهران فیلم / جنجال پولی شدن عبور از تونل‌های تهران!

رئیس شورای شهر تهران در ادامه و در تذکری به موضوع عوارض استفاده از تونل‌های شهری تهران گفت: در بررسیها مشخص شد خبری ابتدا بصورت شنیده و شایعه در رسانهها منعکس شد و تکذیب هم نشد. در مطبوعات پیش نویس این لایحه منتشر شد که فرایند کارشناسی نداشت. اظهارنظر و گمانهزنی در مورد وضع عوارض یا هر دریافتی مشابه از شهروندان تهرانی، نیز در حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران است و ارائه لوایح پیشنهادی نیز باید با امضای شهردار تهران و در مجلس شورای اسلامی از طریق شورای عالی استانها صورت پذیرد.

هاشمی افزود: بنابراین انتشار مطالب بیاستناد قانونی و گمانهزنیهایی که به تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان میانجامد با ناپختگی و تغییر مکرر ارقام پذیرفته نیست و از شهردار تهران میخواهم که نسبت به ساماندهی فعالیتهای رسانهای پراکنده معاونت‌ها و شهرداریهای مناطق در فضای مجازی در قالب مشخص شده در ساختار مدیریت شهری اقدام کرده و دیگر شاهد این نوع اقدامات نباشیم.

وی گفت: همچنین لازم میدانم به حکم وظیفه از تمام کسانی که در آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سراسر کشور شرکت کرده یا با ایراد سخنرانی و انتشار مقاله اقدام به تجلیل از ایشان کردند، بویژه ریاست محترم جمهور قدردانی کنم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه البته برخی اظهار نظرها نیز در فضای مجازی صورت گرفت که این گرامیداشت را نوعی تقدیس تلقی کردند افزود: این در حالی است که نه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و نه یاران و بزرگانی که از ایشان تجلیل کردند، هاشمی را مقدس و بری از اشتباه و خطا نمی‌دانند.

هاشمی گفت: رفتار آیتالله هاشمی رفسنجانی همانند هر فرد دیگری، می تواند توام با خطا باشد که نیازمند نقد و بازنگری است و نکته قابل اهمیت آنجاست که نخستین منتقد هاشمی، خود ایشان است، در خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی مواردی وجود دارد که ایشان به تند بودن یک موضع و رفتار خود در زمان نوشتن خاطرات در شامگاه همان روز اشاره و در روزهای بعد در پی جبران آن، تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: امروزه نیز نقد رفتار و تصمیمات آیت الله هاشمی رفسنجانی، بصورتی سازنده و بدون توهین، تهمت و دستکاری تاریخ، از نظر ما مثبت تلقی می شود و از انتقاد کارشناسی عملکرد ایشان مانند تجلیل از خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی قدردانی می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران هدف تجلیل از آیت الله هاشمی رفسنجانی را نه تبلیغ ایشان که ترویج ویژگی های مثبت او در جامعه برشمرد و افزود: هاشمی دیگر در دنیا نیست که به تبلیغ نیاز داشته باشد بلکه دنیای ما و جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ویژگی های مثبت او نظیر عقلانیت، صبر، مدارا، دوری از افراط و تفریط و اعتدال نیازمند است و تجلیل از هاشمی، ترویج این ویژگی هاست، همانگونه که نقد سازنده هاشمی، در چارچوب عقلانیت و منطق نیاز امروز ماست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا شورای شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران- شمال

سرهنگ  پیمان کرمی   اظهار کرد: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل‌ ۱۸ شهرستانک و انتهای تونل البرز سنگین است.

وی اضافه کرد: برای تخلیه بار ترافیکی در این آزاد راه ، محدودیت ترافیکی مقطعی در این مسیر اجرا می شود.

کرمی بیان کرد: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان‌سازی در جاده های استان مستقر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در سواحل بوشهر
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران- شمال
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه