Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر اوایل مهرماه انجام و برداشت آن نیز پس از ۴۰ روز آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از محل فروش خیار گلخانه ای افزون بر ۸ میلیارد ریال عاید کشاورزان ایرانشهری شده است، افزود: ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان امسال به کشت خیار گلخانه ای اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا سبب شده کشاورزان این شهرستان هر سال اقدام به کشت خیار گلخانه ای کنند.

وی بیان کرد: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت می شود.

فیاضی پیش بینی کرد : در سال جاری بیش ۹ هزار تن خیار از گلخانه های شهرستان ایرانشهر برداشت شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: کشت محصول خیار گلخانه ای در این شهرستان برای نخستین بار به طور آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸ انجام شد که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

کد خبر 4511395

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرانشهر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خیار واحد های گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی