Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند، گفت: البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد. ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

اسد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مطبوعات کشور از لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اظهار داشت: با توجه به این‌که رسانه‌های مکتوب با گران شدن قیمت کاغذ و زینک با مشکلات عدیده‌ای گرفتار شده‌اند به‌خودی‌خود این امر موجب تضعیف رسانه‌های مکتوب می‌شود و این مهم احتمال تعطیلی نشریات با سابقه در کشور را افزایش می‌دهد و فعالیت حداقلی این نشریات با شرایط فعلی نیز دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ادامه داد: هزینه‌های دفتری و ضعف اقتصادی سازمان‌ها و حذف آگهی بعضی از وزارتخانه‌ها و نهادها از جمله مهم‌ترین عوامل تضعیف رسانه‌هاست و پدر شرایط کنونی است در حالی که عملاً می‌بینیم هزینه‌ای که برای چاپ نشریات می‌شد به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

انتقادات رئیس تئاتر شهر علیه خبرنگارانتوصیه قرائتی به خبرنگاران: با سوء‌ظن ننویسیدانتقاد ورزشی‌نویسان آذربایجان شرقی از مانع‌تراشی مسئولان برای خبرنگاران به هر قیمت ممکن

بابایی تصریح کرد: وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد، با این حساب می‌توان گفت خبرنگاران بر لبه تیغ حرکت می‌کنند و اگر مسئولان مربوطه اطلاع داشته باشند خبرنگاران برای تهیه گزارش به مناطق مختلف پرخطر و صعب‌العبور سفر می‌کنند آن‌وقت خود به سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری اذعان می‌کنند.

سامان‌دهی امور بیمه‌ای خبرنگاران مطالبه چندین و چند دهه‌ای است

وی با بیان اینکه سامان‌دهی امور بیمه‌ای خبرنگاران مطالبه چندین و چند دهه‌ای خبرنگاران کشور است، گفت: امیدواریم با تدابیری که در آینده مسئولان لازم است اتخاذ کنند دغدغه بیمه‌ای خبرنگاران حل شود تا حداقل خبرنگاران مشکل معیشت و بیمه‌ای نداشته باشند تا بتوانند حداقل‌های معیشتی خود را تأمین کنند.

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به خبرهای واصله مبنی بر شکایت برخی مدیران از رسانه‌های استانی یادآور شد: نباید مسئولان حتماً از انتقاداتی که در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود گارد بگیرند و اگر در صحت و سقم مطالب ایراداتی هم وجود دارد راهکارش ارسال جوابیه است که قانون‌گذار در قانون مطبوعات پیش‌بینی کرده است و پایگاه خبری یا نشریات ملزم به درج جوابیه هستند.

بابایی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها مشاوران مدیران و امین مردم هستند، خاطرنشان کرد: شکایت از رسانه‌ها و مطبوعات ضعفی برای مدیران محسوب می‌شود، این در حالی است مدیران می‌توانند از رسانه‌ها به‌عنوان مشاوران مورد اطمینانی که دغدغه مرا را بر گردن دارند بهره‌گیری بگیرند.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا

به گزارش جماران؛ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود