Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در دیدار با فرماندار وشهردار شهر سرخه گفت: باید تلاش کرد از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سرخه استفاده کرده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه جذب گردشگر را به این منطقه فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار مشارکت فرمانداری و شهرداری در مرمت و نگهداری از آثار تاریخی شهرستان سرخه شد و افزود: سنگفرش محوطه بیرونی خانه حشمت اللشکر و مرمت فاز دوم این خانه با همکاری شهرداری سرخه در دستور کار است.

به گفته جمال توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

انتهای پیام / گ

خانه‌ای که با ماجراهای قاجاری اش نماد سمنان شده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات عصر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا که با حضور رئیس پنجره واحد اداره کل اقتصاد دارایی استان برگزار شد، افزود: همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه و پیشرفت این استان کمک کرد.

بادامی‌نجات اضافه کرد: ما معتقدیم وقتی فضا و ظرفیتی برای حوزه سرمایه‌گذاران برای شهر همدان که عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به یدک می‌کشد، ایجاد می‌شود باید مورد حمایت مسئولین مربوطه نیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران در استان و به تبع آن به شهر همدان می‌تواند درآمدهای پایداری را برای استان و شهر ایجاد کند، اظهار داشت: همدان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود و این در صورتی محقق می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها حمایت همگان را به دنبال داشته باشد در غیر این صورت سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه تولید خودروهای برقی و ایجاد جایگاه‌های شارژ برقی در همدان، یادآور شد: همدان به عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری خودروهای تولیدی برقی انتخاب شده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط طبق تاکید وزارت کشور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در این زمینه ضمن تشکر از مجموعه استانداری و اداره کل اقتصاد دارایی که پیگیر اقدامات این سرمایه گذار هستند، تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر همدان هم در راستای این هدف که نقش حمایتی از سرمایه گذار است کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه احداث کارخانه تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های شارژ برقی در حوزه سازمان محیط زیست نیز حائز اهمیت است، گفت: چرا که احداث این پروژه در جهت ایجاد صنایع پاک است و از آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی؛ جلوگیری می‌کند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه پروژه ساخت خودروهای برقی حدود ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم را به دنبال خواهد داشت، گفت: یکی از مزایای این پروژه این است که از صنایع کم آب بر بوده و مشاغل غیر مستقیمی را نیز به دنبال خود خواهد داشت.

جانمایی ۱۱ نقطه شهر برای جایگاه شارژ خودروی برقی

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به درخواست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد جایگاه شارژ خودرو برقی در همدان یادآور شد: حدود ۱۱ نقطه از شهر برای احداث جایگاه شارژ شناسایی شده است

حمید بادامی‌نجات اضافه کرد: طبق مصوبه شورا مقرر شد زمین مورد نیاز که برای ایجاد جایگاه شارژ خودروی برقی که به تأیید شورای همتا رسیده باشد؛ جهت ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته شود.

وی همچنین به مشوق‌های دفترچه عوارض سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در این دفترچه شورای شهر مصوباتی را لحاظ کرده است که می‌تواند در تشویق و جذب سرمایه‌گذار مؤثر باشد که از جمله آنها می‌توان به اختصاص تخفیف ۵۰ درصدی در تجاری‌سازی ورودی‌های شهر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تاکید کرد: شهرداری باید در خصوص این مشوق‌ها اطلاع رسانی‌های به موقعه‌ای برای آگاهی و جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه رئیس پنجره واحد اداره کل اقتصاد دارایی استان به بیان اقدامات انجام شده برای حضور سرمایه‌گذار تولید خودروهای برقی در همدان پرداخت.

کد خبر 6084836

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • قصیده بهاریه سعدی، جمال‌ستایی شیخ اجل
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان