Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:43:45 GMT

نگاهی به یک مراسم دینی در فیلیپین

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۱۱۱۲

نگاهی به یک مراسم دینی در فیلیپین

به گزارش خبرنگار مهر، مطلب زیر، گزارشی از مراسم حمل مجسمه حضرت عیسی(ع) با عنوان نازارین سیاه( ناصری سیاه) در مانیل است که توسط رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین براساس دیده های وی نگاشته شده است.

نهم ماه ژانویه هر سال صد ها هزار  نفر از پیروان کاتولیک در این کشور به خیابانهای مانیل می آیند و در مراسم بزرگداشت  «نازارین سیاه( به زبان فیلیپینی) ( ناصری سیاه )» که همراه با انتقال (the Traslación of the Black Nazarene) آن از محل پارک ملی ریزال Rizal Park,  به کلیسای منطقه کیاپو  به نام کلیسای جامع کوچک Minor Basilica of the Black Nazarene در شهر مانیل پس از حدود هفت کیلومتر پیاده روی در مدت قریب به بیست ساعت  در مسیر های معینی است شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر مجسمه اصلی، مردم در گروه های کوچک  ویا بصورت انفرادی  نیز مجسمه های شبیه به مجسمه اصلی را در این مسیر حمل می کنند . معمولا این مجسمه ها در کلیساهای کوچک محلات وجود دارد.

بنا بر آنچه اینجانب دیدم و همچنین گزارش مطبوعات و رسانه ها، ازدحام جمعیت بعضا بالغ بر صد ها هزار  نفر است. در این مراسم تندیس سیاه عیسی مسیح که به اندازه قد طبیعی یک انسان بالغ در حالی که زیر سنگینی صلیب قطور چوبی که حمل می کند خم شده در مسافتی بالغ بر حدود هفت کیلومتر از پارک ملی خوزه ریزال بزرگترین پارک مانیل حمل می شود که معمولا هیجده الی بیست و دو ساعت طول می کشد و در این مدت نه تنها از تعداد جمعیت کاسته نمی شود بلکه همگان شاهد ازدحام جمعیتی هستند که برای لمس مجسمه و رسیدن به آرزوهای خود به شدت تلاش می کنند و بعضا این ازدحام تلفات و مجروحیت هایی را به همراه دارد. بنا بر روایات موجود در مذهب کاتولیک، مسیح سرانجام پس از تحمل سنگینی صلیب و شکنجه از طریق خوردن شلاق و سیم های خارداری که مانند تاج درست شده و با فشار در پوست سر او فرو رفته بودند سرانجام توسط همان صلیبی که حمل می کرد به صلیب آویخته  شد.

مردم کاتولیک فیلیپین  به شدت به این مجسمه به عنوان یک مجسمه مقدس اعتقاد دارند و برای همین برای نزدیک شدن به آن حتی اگر خطر آسیب دیدن هم وجود داشته باشند آن را به جان می خرند و سعی میکنند آن را لمس نمایند. این مردم با پای پیاده کیلومترها راه میروند تا شاید در این مسیر بتوانند به حاجت خود برسند و حوله ها و یا پارچه هایی را که همراه خود دارند را با کشیدن بر روی مجسمه متبرک نمایند.

بای بادو baybado استاد الهیات دانشگاه سنتا توماس در این خصوص گفت: یکی از اعتقادات مرم فیلیپین این است که حوله متبرک هر فرد پس از اینکه به مجسمه حضرت عیسی (ع)کشیده و متبرک شد در بین سیل عظیم جمعیت به صاحب آن باز خواهد گشت و به هیچ وجه این حوله یا پارچه متبرک در بین جمعیت گم نخواهد شد .در این روز در حاشیه برگزاری این مراسم دست فروشان نیز به فروش مجسمه های شبیه به مجسمه اصلی و البسه و لوازم مربوط به این روز می پردازند  اکثر مردم بالباسهای به رنگ زرشکی و زرد و با تصاویر حضرت عیسی به خیابان می آیند.

اطلاعات موجود حاکی است که در بیست سال گذشته تراکم جمعیت در فستیوال های مذهبی در سراسر جهان به ندرت به تراکم جمعیت در فیلیپین رسیده اند. از زمان سفر پاپ فرانسیس  در ژانویه ۱۹۹۵ میلادی به فیلیپین بر تعداد شرکت کنند گان در این مراسم به صورت چشمگیری افزوده شده است. لازم به ذکر است پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق کاتولیک های جهان نیز در سال ۱۹۹۵ میلادی از فیلیپین دیداری داشت و آن دیدار نیز عاملی در افزایش تعداد شرکت کنند گان در فستیوال مذهبی نظرین سیاه بود. استقرار این مجسمه در کلیسای کیاپو همواره باعث رونق این کلیسا در طول سال های متمادی شده است اما با قداست و اهمیت روز نهم ژانویه که روز حرکت مجسمه در هر سال است به گونه ای دیگر برخورد شده و می شود.

کد خبر 4511412 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: دین و مذهب عیسی مسیح فیلیپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم

یک سنجاب برای گذران زمستان، مقداری مخروط ذخیره کرده بود اما یک خرس سیاه بخشی از ذخیره غذای او را ربورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • جشن تحویل مسکن ملی طرح جمعیت و جوانی در شاهرود آغاز شد
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • مجسمه شکری (عکس)