Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@17:23:27 GMT

دشمن از راهی نفوذ می‌کند که ما کم گذاشته‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۱۲۳۹

دشمن از راهی نفوذ می‌کند که ما کم گذاشته‌ایم

به گزارش ایکنا از قزوین، به مناسبت سالروز میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مراسم جشنی روز گذشته، 22 دی‌ماه با حضور بانوان در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
خرازی، از کارشناسان دینی در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه حضرت زینب(س) اظهار کرد: آن حضرت در سن ۵۵ سالگی به واقعه عاشورا رسید و ۲ سال بعد رحلت نمود؛ لذا نیاز است ویژگی‌های بارز آن حضرت در طول عمر شریفشان را محدود به وقایع عاشورا نکنیم چرا که تجلی شخصیت ایشان در عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: عقیله بنی‌هاشم خداشناسی را در حد اعلا داشتند و در زندگی خویش نیز قدم‌به‌قدم با معصومین پیش می‌روند.
خرازی با بیان اینکه اگر در مصائب و مشکلات هم خداوند را عادل بدانیم آن زمان هنر کرده‌ایم، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در اوج مصائب باز هم خداوند را عادل می‌داند و می‌فرماید جز زیبایی چیزی ندیدم.
وی افزود: امام‌شناسی حضرت زینب(س) بسیار پررنگ است و ایشان اعتقاد کاملی به نقش و جایگاه امام داشتند اما متأسفانه بسیاری از ما امام را برای خود می‌خواهیم تا حاجاتمان را برآورده کنند این در حالی است که امام‌شناسی حقیقی آن است که ببینیم امام از ما به‌عنوان شیعه چه می‌خواهد و در آن مسیر قدم برداریم.
این کارشناس دینی با انتقاد از وضعیت امام‌شناسی در جامعه گفت: در حال حاضر شاهد برخی توهین‌ها از سوی دشمن هستیم که ریشه آن به نشناختن ما از اهل‌بیت برمی‌گردد چرا که دشمن از خندقی می‌پرد که ما کم گذاشته‌ایم.
وی اضافه کرد: قرآن‌شناسی حضرت زینب(س) و مفسر آیات روح‌بخش قرآن بودن در کنار خطیب بودن و مدیرت والای کاروان حسینی بعد از وقایع روز عاشورا از دیگر ویژگی‌های این بانوی اسلام می‌توان نام برد.
خرازی با تأکید بر لزوم خودسازی گفت: اینکه بانوی دشت کربلا در ظاهر اسیر بودند اما مدیریت کاروان عاشورا را در اوج بحران بر عهده داشتند و از موضع قدرت وارد شده و با مدیریت خود توانستند چهره ظالم را عیان و هدف قیام امام خویش را در تاریخ روشن سازند.
وی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های آن حضرت می‌توان به نقش تربیت فرزند ایشان اشاره کرد که نتیجه آن این شد که فرزندانشان در روز عاشورا جزء یاران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و به شهادت رسیدند.
این بانوی کارشناس با یادآوری این نکته که اوج هدف زندگی حضرت زینب(س) در رسیدن به ارزش‌های معنوی بود، بیان کرد: تربیت فرزندان صالح از مهم‌ترین وظایف بانوان است که در محور خانواده شکل می‌گیرد که مادر محور آن است، از این‌رو نیاز است بانوان نیز وظایف خود را به‌درستی شناخته و نسبت به آن غفلت نداشته باشند.
وی ادامه داد: غرب به دنبال آن است که بانوان را از بستر خانواده دور سازد و برای این منظور کسانی چون بازیگران و خواننده‌ها و امثال آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند در حالی که ما الگوهای بسیار پررنگ‌تر و مهم‌تری چون حضرت زینب (س) را در پیش روی خویش داریم.
خرازی در پایان با تأکید بر اینکه باید در سیره حضرت زینب (س) دقت کرد، خاطرنشان کرد: باید خود را سنجیده و ببینیم چه میزان آن حضرت را الگوی خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین حضرت زینب توهین به اهل بیت خندق نفوذ شخصیت حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟