Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@18:05:33 GMT

جلیقه زردهای بلژیک اولین قربانی را دادند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۲۶۴۳

جلیقه زردهای بلژیک اولین قربانی را دادند

در حرکت اعتراضی که با نام «جلیقه زردها» معروف شده، تا به حال ده نفر در فرانسه کشته شده‌اند. حالا خبر از اولین کشته بر اثر تصادف در اتوبانی در بلژیک رسیده است. معترضان در این اتوبان دست به تظاهرات زده بودند.

 

تصادفی که به بهای جان یک نفر تمام شد در اتوبانی در مسیر شهر لوتیش در بلژیک به شهر ماستریخت در هلند  رخ داد که معترضان جلیقه زرد در بلژیک روز گذشته (جمعه ۲۱ دی/۱۱ ژانویه) در آن دست به تظاهرات زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته یکی از روزنامه‌های بلژیک مرد قربانی، شب جمعه زیر یک کامیون رفته است. دادستانی بلژیک خواهان روشن شدن چگونگی این ماجرا شده است.

 

مرد یاد شده در همان محل حادثه بر اثر جراحات جان خود را از دست داد. از قرار راننده کامیون یکی از علامت‌های عبور ممنوع جلیقه زردها را ندیده بود. بنابر گزارش یکی از رسانه‌های محلی، بین ۲۰ تا ۳۰ نفر از جلیقه زردهای بلژیکی در نزدیکی مرز هلند، در این حرکت اعتراضی شرکت کرده بودند.

 

تظاهرات جلیقه زردها که در روزهای اخیر بارها به خشونت کشیده شده، تا به حال ۱۰ کشته برجای گذاشته است. این حرکت اعتراضی که سمبل آن جلیقه‌های زردی است که شرکت کنندگان در آن بر تن می‌کنند، از نیمه نوامبر گذشته در فرانسه شروع شد و گروهی از معترضان بلژیک نیز به سرعت از آن الهام گرفتند.

 

شروع حرکت جلیقه زردها اعتراض به افزایش بهای بنزین و سوخت وسایل نقلیه در فرانسه بود. اما این اعتراض‌ها حالا بسیاری نارسایی‌های جامعه، از جمله کم شدن قدرت خرید مردم و دیگر اصلاحات اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را هدف گرفته‌اند.

 

تظاهرات جلیقه زردهای بلژیک نیز مانند فرانسه خیلی سریع به خشونت کشیده شد و عده زیادی تا به حال بازداشت شده‌اند. هم‌اکنون موج وسیعی از تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه ادامه دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حمایتی از عملیات موشکی علیه اسرائیل

دریافت 61 MB

تصویر بردار: بهنام یوسفی

کد خبر 6082628

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس
  • تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • ببینید | ادعای رویترز؛ حضور یک فرد با جلیقه انفجاری در کنسولگری ایران در پاریس / تهدید به انفجار
  • تظاهرات حمایتی از عملیات موشکی علیه اسرائیل
  • گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا