Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:06:12 GMT

دستگاه های اجرایی البرز آماده خدمات رسانی باشند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۲۸۱۵

دستگاه های اجرایی البرز آماده خدمات رسانی باشند

کرج -ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از دستگاه های اجرایی و امدادی استان خواست با توجه به هشدار هواشناسی ،آماده خدمات رسانی باشند.

مهدی مهرور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اخطاریه هواشناسی البرز، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد به استان ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان ها تمهیداتلازم را بینیدیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، ،وزش باد شدید، ریزش کوه یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.
مهرور افزود: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه ها
و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها نیز ضروری است.
وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.
مهرور گفت: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانال ها، انهار و زیر پل ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی مکان های امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم ازدیگر اقدامات مهم و موثری است که باید دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد.
هواشناسی البرز بارش برف و باران از عصر امروز برای استان پیش بینی کرده است.
8029/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران آماده باش البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • کنترل و نظارت بر خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل مسافر البرز
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • ۵۰ کلاس درس در شبانکاره برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی