Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:08:43 GMT

شناسایی باکتری های تولید کننده الکتریسیته

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۲۸۱۹

شناسایی باکتری های تولید کننده الکتریسیته

تهران – ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی تکنیک جدیدی را توسعه دادند که امکان تجزیه و تحلیل سریع نمونه های کوچک از باکتری ها و اندازه گیری ویژگی قطبش پذیری آن ها را فراهم می کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، قطبش پذیری به معنای میزان تغییرات توزیع الکترونی مولکول در واکنش به تغییر یک واکنش گر یونی است و با قابلیت تولید الکتریسیته توسط باکتری ها ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی امکان ارزیابی فعالیت الکتروشیمیایی باکتری را به شیوه ای موثرتر و امن تر از روش های کنونی فراهم می کند.
برخی از انواع باکتری ها به دلیل شرایط سخت محیطی ناچار به تکامل و بهره گیری از روش های خلاقانه برای حفظ بقای خود شده اند. این روش ها شامل تنفس در محیط های خالی از اکسیژن مانند اعماق دریاها و معادن و حتی درون روده انسان نیز می شود. باکتری های ساکن چنین محیط هایی قادرند با دفع کردن الکترون ها عمل تنفس را انجام دهند. به عبارت دیگر، این باکتری ها در جریان تنفس خود جریان الکتریکی تولید می کنند.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که بر خلاف تصور پیشین، گونه های بسیاری از باکتری ها وجود دارند که قابلیت تولید الکتریسیته را دارند و دسترسی به ابزاری برای شناسایی این گونه ها و ارزیابی قابلیت های آن ها دارای اهمیت زیادی است.
به اعتقاد محققان با استفاده از این تکنیک می توان مناسب ترین باکتری ها را بر اساس قابلیت های آن ها شناسایی کرده و مورد استفاده قرار داد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي باكتري جريان الكتريسيته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!