Web Analytics Made Easy - Statcounter

لمتداد- رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر بخواهیم فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود باید همه بخش ها از هر فرصتی برای تحقق این امر استفاده نمایند.
به گزارش امتداد، خلیل آقایی گفت: مسئولیت یگان در امر حفاظت از جنگل ها و مراتع بسیار مهم است و این کاری نیست که در تفکرات و چارچوب های اداری بگنجد زیرا حفاظت، قرق و گشت و مراقبت با سیستم کارمندی و اداری سنخیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: یگان حفاظت وظیفه‌اش ضربتی، به موقع و جهادی عمل کردن است و در این مسیر، گرما و سرما و شب و روز برایش معنا ندارد و عملکردش باید بگونه ای باشد که هر جا مثالی از یگان زده شد همه به یاد عملکرد یگان حفاظت سازمان جنگل ها بیفتند.
وی به هم افزایی و هم اندیشی سازمانی اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود باید همه بخش ها از هر فرصتی برای تحقق این امر استفاده نمایند.
مسئول اول منابع طبیعی کشور، اطلاع رسانی و تبلیغ به هر شکل و راهی برای فرهنگ سازی منابع طبیعی را امری لازم و ضروری دانست و یادآوری کرد: این خیلی خوشایند است که ما از هر فرصتی برای صیانت از منابع طبیعی استفاده کنیم.
آقایی با بیان اینکه برای حفظ منابع طبیعی هر کاری لازم باشد باید انجام دهیم و اعتبارات و امکانات نیز بدنبال کار خواهد آمد، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید این حق را متصور شویم و بر سر وظایف مان ذره ای کم گذاشته و یا کوتاه بیاییم.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین گفت: آفات، امراض و بیماری های درختان و گونه های گیاهی مثل آتش‌سوزی جنگل ها برای ما مهم و در اولویت است و نباید در این کار منتظر اعتبارات و پول باشیم چون اگر اراده برای انجام کار وجود داشته باشد یقین بدانیم که عزم جدی در کار پول را به همراه خود خواهد آورد.
وی تاکید کرد: اقدامات در منابع طبیعی را زیربنایی و اساسی انجام دهیم که اگر سال آینده پول و اعتباری وجود نداشت، اقدامات صورت گرفته پایداری لازم را در منابع طبیعی ایجاد کرده باشد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: اگر دنیا هزار کار انجام دهیم، رضایت خدا و مردم در آن نباشد انگار هیچ کاری انجام نداده ایم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد