Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری در پی توصیه هاشمی به خلیل‌آبادی مبنی‌بر اینکه یک سیاست‌مدار حرفه‌ای قهر نمی‌کند، به او طعنه زد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در جریان بررسی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در شورای شهر، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران نسبت به خودداری از درج نام ری در یکی از مواد این لایحه و تنها اکتفا کردن به نام شهر تهران، اظهار کرد: ما شورای شهرری، تهران و تجریش هستیم و نباید تنها به نام تهران اکتفا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آن که این درخواست خلیل‌آبادی از سوی ریاست شورا مورد توجه کافی قرار نگرفت، به قصد خارج شدن از صحن شورا از جای خود برخواست که با ممانعت علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران دوباره در جای خود نشست.

هاشمی رئیس شورای شهر تهران که متوجه دلخوری خلیل‌آبادی شده بود، خطاب به او گفت: یک سیاست‌مدار حرفه‌ای قهر نمی‌کند.

از سوی دیگر حجت نظری با لحنی کنایه‌آمیز که به نظر آمد منظورش قهر هاشمی در پی مجادله با سالاری در جلسه گذشته شورای شهر بوده است، گفت: او از رئیس خود تبعیت می‌کند.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علی‌رغم اینکه در انتخابات رأی نمی‌آورد، دوباره در انتخابات شرکت می‌کرد و حالا من به آقای خلیل‌آبادی فرصت می‌دهم که اگر سخنی علیه آقای رسولی دارد، بگوید.

در نهایت خلیل‌آبادی با بیان اینکه من کم‌حرف هستم و نمی‌خواهم وقت شورا را بگیرم، افزود: از آقای رسولی که در وزارت کشور بوده، تعجب می‌کنم که چقدر تصمیمات کشوری را قبول ندارد.

وی گفت: شهرداری یک واحد مصوب تصمیمات کشوری است و در سال ۹۲ که قالیباف و احمدی‌نژاد می‌خواستند برای آن شهردار مستقل انتخاب کنند، بخاطر این بود که در قانون اساسی قید شده هر شهر و روستا که دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است، باید شورای داشته باشد و شهرری تنها جایی است که از این قانون مستثنی شده است و در این مدت با یک کاکائو ما را خام کردید تا ما حوزه انتخابیه بنویسیم.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: چرا مانند دوره قاجار که اسم خانم‌ها را نمی‌آوردند، شما از آوردن نام شهرری خودداری می‌کنید که در نهایت هاشمی قول داد، این موضوع در جلسه هم‌اندیشی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر تهران خلیل آبادی هاشمی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ویدیو کامنت| کاکائو معضل جهانی شد!
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ورزشکاران از افتخارات کشور هستند
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • فیلم | طرشت با شکوه