Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان امروز، 23 دی ماه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، کتابخانه های عمومی را زمینه‌ای مناسب جهت جلب کودکان و نوجوانان به سمت و سوی کتابخوانی عنوان کرد و گفت: توجه به امر کتاب و کتابخوانی توسط همه مسئولان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی با پیش بینی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی سعی در ایجاد جذابیت این مکان فرهنگی دارد، اظهار کرد: اگر ما برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان خود در حوزه های فرهنگی تدارک نبینیم، بدخواهان نظام و انقلاب این خلأ را با شیوه های مختلف ضد‌دینی پر خواهند کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان یکی از مهمترین اهداف فرهنگی کتابخانه های عمومی را تأمین نیازهای دینی مخاطبان عنوان کرد و متذکر شد: نهاد کتابخانه های عمومی بر انجام تمام تعهدات خود در تفاهم نامه ها منعقده با دستگاه ها، نهادها و مؤسسات پایبند بوده و از آن در جهت رشد و توسعه فرهنگی جامعه بهره برداری می کند. بی‌تردید با تأمین نیازهای دینی مخاطبان، این مکان فرهنگی به پاتوق دوستداران کتاب و کتابخوانی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز، با قدردانی از اقدامات ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی در ایجاد زمینه مناسب مطالعه برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در جامعه به مثابه تشخیص بیماری هاست و اگر به خوبی اجرا شود، اثرات و نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

وی بر اهمیت هم افزایی دستگاه های مختلف فرهنگی در توسعه امر کتابخوانی تأکید کرد و گفت: با توجه به هدف مشترک این دستگاه ها در ایجاد آگاهی در جامعه باید اقدامات انجام شده در راستای سیاست های پیش بینی شده تداوم یابد.

این کارشناس دینی به ظرفیت های مناسب سازمان تبلیغات اسلامی در اقصی نقاط گیلان نیز اشاره کرد و از آمادگی این دستگاه برای اجرای برنامه های مشترک با مجموعه کتابخانه های عمومی در روستاهای استان خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، در آیین نکوداشت مصطفی قلی‌زاده‌علیار، نویسنده و پژوهشگر ارومیه‌ای که در سالن جلسات استاد شهریار اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرور آفرین فرزندان اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم جعلی صهیونستی گفت: هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه شیر مردان و شیرزنان بوده و تمام تلاش ما در اداره کل حمایت از هنرمندان است، چرا که ما در این سرزمین نیاز به ادب و هنر داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان چند سالی است که محافل ادبی شکل گرفته که این محافل باید جریان‌سازی کنند و به پویانمایی و مانایی شعر متعهد باشند و در این راستا باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها در این مورد کمک گرفته شود.

 

معصومی ادامه داد: باید مراسم نکوداشت ادبا را وقتی که در قید حیات هستند برگزار کنیم و مفاخر فرهنگی در قید حیات می‌توانند راه و روش زندگی کردن را به نسل امروزی نشان دهند که امر مهمی در ارتقا روحیه فرهنگی استان است و باید این مهم به یک اصل تبدیل شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد شعر که نوعی رسانه است، گفت: استاد قلی‌زاده‌علیار کتاب، شعر و ادبیات را به هم گره زدند و یکی از شخصیت‌های برجسته ادبیات استان است.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر