Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حوزه اصناف حاج اقا نظیری چند مورد از صفات اخلاقی پیامبر اکرم را برای بسیجیان برشمرد .
وی در ابتدا صفت اصلی پیامبر اکرم را صبر وشکیبای فراوان دانست و اضهار داشت:يكي از اموري كه در توفيق يافتن انسان دخالت زيادي دارد و شرط موفقيت در كارها، بالاخص در كارهاي بزرگ است، حوصله و صبر زياد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما این که يكي از عوامل موفقيت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم صبر ايشان بود. بدون ترديد كساني مي توانند كشتي در ورطه غرق و نابودي جامعه را نجات دهند كه مجهز به لنگر سنگين صبر و استقامت باشند.
وی صفت دیگر پیامبر اکرم را کنترل خشم و غضب دانست و اظهار داشت :خشم كليد هر بدي و یکی از دام های شيطان است. در تزاحم و پستي و بلندي زندگي، ناچاراً انسانها با يكديگر دچار اصطكاك و اختلاف مي شوند. آن چيزي كه باعث مي شود تا تعدي در حقوق دیگری نکنیم و بعداً از طرف مقابل پوزش نخواهيم، فروخوردن غضب است.
پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم هيچ گاه به خاطر منافع شخصي بر كسي غضب نكردند. غضب آن حضرت فقط در مصالح و مسائل اسلام خلاصه مي گشت. چنانكه امام علي(ع) در مورد غضب پيامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم مي فرمايند:«پيامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم براي دنيا به خشم نمي آمد؛ اما هرگاه حق او را به خشم مي آورد، هيچ كس او را نمي شناخت و هيچ چيز نمي توانست جلو خشم او را بگيرد تا آن گاه كه انتقام (حق را) مي گرفت».
نظیری یکی از شاخصه های صفات پیامبر را مردم داری، اجرای مساوات در بین مردم و ارزش گذاری انسانها براساس تقوا و معرفت دانست و اظهار داشت :
پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم حتی در نگاه کردن به اصحاب خویش مساوات را رعایت می کردند و یا در حلقه ای که اصحاب می نشستند، هیچ تفاوتی میان او و اصحابش دیده نمی شد. عرب را بر عجم و سفید پوست را بر سیاه پوست و اشراف زاده را بر خدمتکار مقدم نمی نمود.
حاج اقا نظیری در ادامه صفت دیگر پیامبر اکرم را عفو و گذشت ایشان دانست و اظهار داشت:معمولاً لجاجت و کینه توزی مخصوص روح های حقیر و همت های پایین است. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم براي پيش برد رسالت و اهداف والاي اسلام از خطا و لغزش ديگران درباره شخص خودشان مي گذشتند.
نظیری در پایان گفت:در زندگي اجتماعي اغلب جوامع، ناهمواري ها و بن بست هايي وجود دارد كه راه درمان آن را نمي دانند و يا به نسخه هاي اشتباهي عمل مي كنند؛ در حالي كه راه برون رفت از تمامي مشكلات، اضطراب ها و ناهنجاري هاي اخلاقي و اجتماعي و ... تمسك به سيره و رفتار رسول گرامي اسلام صلی الله علیه وآله وسلم است كه مفسر راستين اسلام مي باشد. بنابراين بر مسئولين و نهادهاي علمي و فرهنگي فرض است كه زمينه ها و بسترهاي لازم را در قالب ها و روشهاي نو، برای نسل جوان که تشنه ي معارف اند، مهيا سازند.
در عصري كه دشمنان با استفاده از ابزارهاي هنري و رسانه اي سعي دارند که چهره اي خشن و غير واقعي از اسلام و رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به جوامع ارائه بدهند، وظيفه نخبگان، هنرمندان و عالمان راستين اين است كه كمر همت بسته و با تمامي توان از ايشان رفع مظلوميت نمايند. بد نيست بدانيم كه رفع مظلوميت تنها گريه و زاري و شعاردادن نيست؛ بلكه در مقابل هر فيلم، داستان و... كه عليه آن اُسوه هميشگي ارائه مي شود، بايد مقابله به مثل نموده و صدها و بلكه هزاران اثر در قالب هاي متنوع و جذاب هنری براي مخاطبين مختلف و به زبان هاي گوناگون در فضايل و مكارم اخلاق رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم انتشار داد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

آیت الله عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کد خبر 6063506

دیگر خبرها

  • شرکت در راهپیمایی روز قدس نشانه دفاع از مظلومیت فلسطین است
  • عامل اصلی تمام مشکلات و فساد‌های عالم آمریکا است
  • امام جمعه گرگان: عامل اصلی تمام مشکلات و فساد‌های عالم آمریکا است
  • آیا اسلام واقعاً دین آسانی است؟
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • گشوده شدن درب های آسمان در ماه رمضان
  • اسلام مکتبی است که عقاید و سیاستش بهم آمیخته است