Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی رجبی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص 25 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان کرمان، با توجه به جامع‌نگری و حفظ پوشش گیاهی در حوزه‌های مربوطه، طرح جایگزینی سوخت مناسب در روستاها، باعث جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: 320 روستا و 140 سکونتگاه عشایری در استان کرمان از هیزم جنگلی و بوته های مرتعی برای پخت و پز، گرم کردن منازل، حمام و دیگر نیازهای خود استفاده می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: سالانه حدود 2000 تُن هیزم و بوته برای این مصارف سوزانده می‌شود که این مقدار برداشت هیزم باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع در سطحی حدود 30 هزار هکتار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طرح جایگزینی سوخت مناسب به جای بوته و هیزم، یکی از طرح های اثرگذار اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمان است، افزود: یکی از پروژه های اثرگذار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خرید و توزیع اقلام گرمایشی مانند؛ تنور گازی، اجاق گاز، والور، اجاق نفتی، آبگرمکن و چراغ خورشیدی، بین مصرف کنندگان روستایی و عشایری می‌باشد.

رجبی زاده خاطر نشان کرد: یکی دیگر از حرکت هایی که در این رابطه پیگیر و دنبال آن بوده ایم، احداث جایگاه توزیع سوخت فسیلی نفت و گاز سیلندر در روستاها بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری 1100 خانوار ساکن در روستاها و سکونتگاه‌ها از مزایای این طرح استفاده کرده‌اند که این امر باعث شده از برداشت حدود 500 تُن هیزم جلوگیری و حدود 4000 هکتار از جنگل‌های گرمسیری و سردسیری از تخریب محافظت بشوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان جنگل طبیعی و آبخیزداری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل در شهر اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ازکاشت یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل در این شهر به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغچه‌های بلوارها، میادین و پارک‌های شهر اراک برای نوروز امسال با یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل فصلی گل آرایی شده است.

وی افزود: شبوهای زرد، شبو معطر، همیشه بهار، مینای آفریقایی، اطلسی، میمون، بنفشه و قرنفل از انواع گل‌های فصل بهاری بودند که امسال مورد کاشت قرار گرفتند و با زیبایی بی نظیر خود، جلوه زیبایی به سیما و منظر شهر اراک دادند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: برای فصل تابستان نیز برنامه ویژه‌ای برای گل آرایی فضای شهری اراک داریم و از گل‌های کمتر دیده شده در شهر برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

نجفی سرانه فضای سبز شهر اراک را با توجه به شرایط طبیعی و اقلیمی، ۲۶/۹۷ مترمربع به ازای هر نفر عنوان کرد.

کد خبر 739380

دیگر خبرها

  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • کاشت یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل در شهر اراک
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید