Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: مشاغل مزاحم و آلاینده این شهرستان از جمله نمایشگاه های خودرو، مکانیکی ها، مصالح ساختمانی و فلزکاران به شهرک صنعتی کاوه منتقل می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، صادق قادری در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغیه اتحادیه ها این اصناف تا پایان دی ماه سالجاری برای انتقال واحدهای خود به شهرک صنعتی کاوه فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درصورتی که وقت مقرر پایان یابد با اصنافی که اقدام به جابجایی واحدهای خود نکرده باشند، طبق قانون برخورد می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه کارهای زیربنایی از جمله فاضلاب، آب، برق، گاز و تلفن در این شهرک انجام شده است، اضافه کرد: شهرک صنعتی کاوه هم اکنون دارای 408 باب مغازه بوده که از این تعداد 151 واحد در اختیار اتاق اصناف است.

وی افزود: مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت و آمد، بدمنظره ‌کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی ‌های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان هستند.

قادری اظهار کرد: 28 شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنهاست که مهاباد دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی پروانه دار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد ادامه داد: استقرار مشاغل مزاحم به ویژه نمایشگاه های خودرو در شهرمهاباد نه تنها شهروندان را از جنبه های مختلف آزار می دهد بلکه بر اقتصاد و کسب و کار اصناف دیگر نیز تاثیر گذاشته اند.

وی در پایان افزود: طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تلفن دستگاه های اجرایی شهرداری کسب و کار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز