Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@22:18:24 GMT

چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۹۷۳۸

چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد

واشر سر سیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون‌ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می‌کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال‌های آب و نشت روغن از کانال‌های روغن جلوگیری کند.
کار واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر سه وظیفه اصلی دارد:

آب بندی سیلندر:

همانطور که در این بخش توضیح خواهیم داد وقتی موتور در حال کار کردن است، فشار سیلندر در موتور بنزینی به راحتی می‌تواند به ۷۰۰ psi و در موتور دیزلی، تا ۲ هزار psi برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشر سرسیلندر سبب بهینه‌تر شدن حالت کارکرد سیلندر می‌شود. آب بندی واشر سرسیلندر با اهمیت است، زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و موجب کاهش قدرت و راندمان موتور می‌گردد. واشرسر سیلندر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل نماید. در صورتی که آب رادیاتور اندک باشد فشار زیادی به موتور و واتر پمپ وارد می‌شود و موجب سوختن واشر سر سیلندر می‌شود، تعمیر واشر سر سیلندر هزینه هنگفتی را به همراه دارد.


هدایت مایعات:

داخل بلوک موتور و سرسیلندر مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور مورد نیاز هستند و مسیر‌هایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. در سرسیلندر، وظیفه مایع خنک کننده تنظیم دمای سوپاپ و شمع‌ها است.
حفظ و نگهداری مایعات از وظایف واشر سرسیلندر:

مسیر‌های مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور تنها چند میلی متر با هم فاصله دارند. جلوگیری از ترکیب مایع خنک کننده و روغن موتور با هم یکی از وظایف اصل واشر سرسیلندر است. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر جلوگیری از نزدیک شدن گاز‌های احتراق به مسیر‌های مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور است.


نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر

۱. کم شدن آب رادیاتور

۲. مسدود شدن مجرا‌های عبور آب در موتور

۳. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

۴. نقص فنی در ترموستات.

۵. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

۶. پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور.

۷. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

از دیگر علائم سوختن واشر سرسیلندر گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور هستند.

نکته:در سوختن واشر سر سیلندر اول آب رادیاتور داغ می‌شود و حرارت افزایش می‌یابد و پس از چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز واشر شروع به صدمه دیدن می‌کند.   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو واشر سرسیلندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد

مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا مهمترین و شاخص ترین برنامه ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. - اخبار بازار -

بهنام عزت نژاد در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، برنامه های شاخص شرکت ساینا در سال مالی جدید را تشریح کرد و گفت: در سال 1403 محصولات برند هوم لایف با جایگاه ممتاز در نقشه ادراکی مصرف کنندگان روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول این طرح، مایع ظرفشویی؛ پاک کننده شیرآلات؛ گاز‌پاک کن؛ مایع لباس و نرم کننده لباس تولید و روانه بازار خواهد شد.

 مدیرعامل ساینا با بیان اینکه در سال 1403 محصولات آیروسل با برند مکتیس وارد بازار خواهد شد افزود: استراتژی رشد تولید مورد تاکید مجموعه ساینا و مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال 1403 است. در همین راستا برند پریمکس حضور گسترده تری در بازار های داخلی و خارجی خواهد داشت.

عزت نژاد با بیان اینکه توسعه محصول و توسعه بازار از اولویت های ساینا در سال 1403 خواهد بود ادامه داد: در راستای توسعه محصول پریمکس؛ محصولاتی همچون مایع لباس آنتی باکتریال؛ مایع ظرف حلال در آب سرد و مایع ظرف حاوی نرم کننده، پودر ماشینی و دستی، کرم کف شوی تولید و در راستای توسعه بازار؛ حضور گسترده تر در بازارهای سازمانی داخلی؛ فروشگاه های زنجیره ای  و بازارهای خارجی در دستور کار مجموعه است.

مدیرعامل ساینا با بیان اینکه برای افزایش سهم بازار برند پریمکس برنامه های ویژه ای در سال 1403 داریم تصریح کرد: سهم ذهنی و عاطفی برند پریمکس در بین مصرف کنندگان از طریق فعالیت های ترفیعی و تشویقی خلاقانه و متناسب با بودجه تبلیغاتی شرکت افزایش خواهد یافت. همچنین برای تقویت برند و نفوذ بیشتر در بازار، برنامه های ترفیعی و تشویقی در  سه حوزه پخش؛ مغازه دار و مصرف کننده را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه به رویکردهای صادراتی شرکت ساینا پرداخت و گفت: از جمله اهداف مهم صادراتی شرکتهای گروه شوینده توسعه صنایع بهشهر در سال 2023 دسترسی به بازارهای بالقوه یمن و شرق آفریقا بود که با صادرات به کشور عمان اولین قدم با موفقیت برداشته شد. همچنین صادرات به مقاصد جدید صادراتی اعم از کشورهای ترکمنستان و عمان نیز محقق شد.

 

عزت نژاد افزود: قدم بعدی در راستای صادرات به کشور عمان ایجاد سبد دوم محصولات صادراتی با برند هوم لایف می باشد که در سال 2024  مراحل آن طی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساینا با تاکید بر اینکه توسعه جغرافیایی مقاصد صادراتی با جدیت دنبال خواهد شد ادامه داد: افزایش تنوع و حجم صادرات به مقاصد اصلی صادراتی آسیای میانه اعم از قزاقستان و قرقیزستان و نیز تقویت مشتری های صادراتی حوزه قفقاز اعم از گرجستان و ارمنستان از دیگر برنامه های صادراتی ساینا در سال 1403 است.

عزت نژاد در پایان با تبریک سال جدید ابراز گفت: پیش بینی می کنم در سال 1403 در حوزه تولید و فروش رکورد ده ساله شرکت شکسته شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن