Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@03:11:20 GMT

آمریکا فکر می‌کرد بعد از ۱۳ آبان قحطی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۰۰۲۸

آمریکا فکر می‌کرد بعد از ۱۳ آبان قحطی می‌شود

رویداد۲۴ محمود واعظی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، اظهار کرد: اگر از کارآفرینان کشور حمایت جدی کنیم نتیجه آن رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود تا در این شرایط سخت وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: نوع نگاه دولت به هر استان باید برگرفته از نظرات مدیران و مردم آن استان باشد، ارتباط نزدیک میان اتاق‌های بازرگانی و دولت به ما جهت می‌دهد تا با شرایط اقتصادی کشور چگونه برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اهم سخنان محمود واعظی بدین شرح است:
تصمیم بر این بود که در بخشنامه‌ها تغییری ایجاد نشود و فقط ایرادات آن را بگیریم، دولت خیلی تلاش کرد که وارد این مرحله نشویم زیرا تحریم مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

مردم آمریکا فردی را انتخاب کرده‌اند که عادی نیست و مشکلات زیادی دارد و به دلیل دیوار ساختن با کشور همسایه دولت خود را تعطیل کرد.

جنگی که توسط عراق به ما تحمیل شد را ما شروع نکردیم اما پای آن ایستادیم، انروز هم ما به دنبال تحریم نرفتیم.

ما در مقابل تحریم ایستادگی می‌کنیم و این ایستادگی را مردم و مسئولان انجام می‌دهند، شرایط به وجود آمده خواست ما نبوده اما دفاع از منابع و امنیت کشور خواست همه است.

دوران تحریم کوتاه است و طولانی نخواهد شد، دشمن انتظار داشت از ۱۳ آبان با وضع تحریم‌های جدید اتفاقات زیادی در کشور رخ دهد اما آن روز برای ما یک روز معمولی بود.

آمریکا فکر می‌کرد ۱۳ آبان در ایران قحطی و شورش خواهد شد، مردم متوجه شدند که بسیاری از حرف‌های آمریکا فقط حرف است و ما نشان دادیم می‌توانیم در داخل کشور با کمک همدیگر دوران تحریم را کوتاه کنیم.

انتظار دولت از کارآفرینان نباید بیش از حد باشد و انتظار کارآفرینان از دولت هم باید در حد توان دولت باشد.

دولت در حال کنترل کردن لحظه‌ای قیمت‌هاست و باید بتوانیم در کنار محدودیت‌ها از مزیت‌ها هم بهره ببریم.

صادرکنندگان باید بدانند ارز حاصل از صادرات باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود و برای روز مبادا نگه ندارند.

اگر بستر برای گردشگری استان‌هایی مانند گلستان فراهم شود گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر می‌کنند.

برخی محدودیت‌ها موجب شده گلستان در جایگاه اصلی‌اش نباشد، برخی جهش‌ها نیازمند دوره تاریخی است اما توجه به استان گلستان همواره در دستور کار دولت بوده است.

تعهدی که رئیس جمهور در سفر قبلی داشته ۶۳۱ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۷۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۱۹ درصد است.

قرار است ۸۵ میلیارد تومان دیگر هم تخصیص یابد تا چند پروژه دیگر هم‌تکمیل شود.

۷۱ پروژه از قول‌های رئیس جمهور تکمیل شده، پنج پروژه بالای ۹۰ درصد، ۳۲ پروژه بین ۶۰ تا ۹۰ درصد و فقط یک پروژه انجام نشده است.

از سال ۸۸ تا ۹۱ سالانه ۲۰۴ میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌یافت اما از سال ۹۲ تا ۹۷ سالانه ۴۷۵ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.

استاندار گلستان سفری به ترکمنستان خواهد داشت تا مشکلات راه آهن اینچه برون را رفع کند.

باید به وزرا و مسئولان فشار بیاوریم تا بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها دهند و این در دستور کار ما قرار دارد که تفویض اختیار استانی انجام دهیم.

در کشور ما نظارت بر ارز و واردات متولی درستی ندارد و از مجلس می‌خواهیم در موضوع نظارت بر ارز و واردات کالا به طور جدی ورود کند.

دولت گوشت و مرغ و کالاهای روزمره را با ارز دولتی خریداری می‌کند اما به دلیل وجود واسطه‌های فراوان قیمت آن افزایش یافته است.

مطالعه دقیقی برای پروژه پتروشیمی گلستان انجام نشده بود و باید کاربری آن تغییر کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واعظی آمریکا ۱۳ آبان رئیس جمهور قحطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند