Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مجتهدی تهرانی معروف به حاج آقا مجتهدی تهرانی در نهم مهر ماه سال ۱۳۰۲ شمسی در تهران و در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی از علمای برجسته اخلاق در میان شیعیان به شمار می‌رود و پیش از ورود به حوزه علمیه و فراگیری علوم حوزوی، در بازار بزرگ تهران به کاسبی مشغول بود.

پدر حاج آقا مجتهدی تهرانی یعنی محمدباقر تهرانی از کسبه معروف و بافضیلت بوده است و جدش میرزا احمد از تجار مشهور و از مؤمنین عصر خود محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم حاج آقا مجتهدی تهرانی سرانجام در بیست و دوم دی ماه ۱۳۸۶ در تهران بر اثر بیماری قلبی و تنفسی درگذشت. او از علمای برجسته حوزه علمیه در شهر تهران محسوب می‌شد و شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه تربیت کرد.

صحبت‌ها و نصایح پندآموز این عالم ربانی که برگرفته از احادیث و روایات اهل بیت علیهم السلام بود، برای بسیاری از طلبه‌ها و شاگردان وی روشنگری می‌کرد و آن‌ها را در طی مسیر پر تلاطم زندگی یاری می‌کرد.

در ادامه تصویری از این عالم وارسته اخلاق با رهبر معظم انقلاب را مشاهده می‌کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان اخلاق شیعیان حوزه علمیه دی ماه بیماری قلبی شهر تهران اهل بیت علیهم السلام رهبر معظم انقلاب اخلاق پدر خانواده رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند