Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@10:45:25 GMT

برترین اقتصاد‌های جهان تا سال ۲۰۳۰ کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۰۹۹۷

برترین اقتصاد‌های جهان تا سال ۲۰۳۰ کدامند؟

به گزارش اکوفارس به نقل از بلومبرگ، از ده اقتصاد برتر جهان تا سال 2030 احتمالا هفت اقتصاد از میان بازارهای نوظهور خواهند بود. پیش‌بینی‌های انجام شده در «استاندارد چارتر»، یک شرکت چند ملیتی خدمات مالی و بانکداری، درباره تغییرات تولیدات ناخالص داخلی در جهان نشان می‌دهد تا سال 2020 چین بر پایه نرخ‌ تبدیل ارز، برابری قدرت خرید و تولید ناخالص داخلی تبدیل به بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا در همان بازه زمانی هند اقتصادی بزرگتر از آمریکا خواهد داشت و اندونزی در میان 5 اقتصاد برتر جهان قرار خواهد گرفت.  

ستاره‌های در حال ظهور کدامند؟

ده اقتصاد برتر بر پایه تولید ناخالص داخلی که با استفاده از نرخ‌ تبدیل ارز و برابری قدرت خرید بدست آمده است تا سال 2030 به ترتیب زیر خواهد بود.

*برآوردها بر اساس تریلیون دلار بین‌المللی با استفاده از معیار برابری قدرت خرید است.

اقتصاددانان استاندارد چارتر به ریاست «دیوید من» در یادداشتی نوشتند «پیش‌بینی رشد بلندمدت ما بر اساس یک اصل پی‌ریزی شده است: سهم کشورها در تولید ناخالص داخلی جهان در نهایت با سهم آنها در جمعیت جهان برابری خواهد کرد که حاصل همگرایی تولید سرانه ناخالص داخلی میان اقتصادهای پیشرفته و نوظهور است».

این اقتصاددانان روند رشد اقتصادی هند را 7.8 درصد تا سال 2020 در نظر گرفتند، درحالی که رشد اقتصاد چین تا سال 2030 به 5 درصد کاهش خواهد یافت که انعکاس یک کاهش اقتصادی طبیعی با توجه به اندازه اقتصاد آن است.

سهم آسیا از تولید ناخالص داخلی جهان که در سال گذشته میلادی به 28 درصد افزایش یافت، در سال 2010، 20 درصد بود، احتمالا تا سال 2030 به 35 درصد خواهد رسید که منطبق با منطقه یورو و منطقه ترکیبی با آمریکا است.

دیگر یافته‌های استاندارد چارتر به شرح زیر است:

روند نزولی اصلاحات در بازارهای نوظهور باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. پایان دوره تسهیل کمّی می تواند فشار بیشتری بر اقتصاد برای اصلاح و احیای روند بهره‌وری اعمال کند. طبقه متوسط در نقطه اوج قرار دارد و اکثر جمعیت جهان در سال 2020 وارد این گروه درآمدی می شوند. رشد طبقه متوسط که به وسیله شهرنشینی و آموزش به وجود می‌آید باید مقابل تاثیرات روند افزایش سن جمعیت در بسیاری از اقتصادهای جهان از جمله چین عمل کند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید

رده‌بندی برترین فرنگی‌کاران جهان بعد از پایان رقابت‌‎های قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی اعلام که ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان تنها صدرنشین ایرانی اوزان ده‌گانه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ‌برترین فرنگی کاران این رشته را بروز کرد که نام یک ایرانی در صدر جدول اوزان ده‌گانه این اتحادیه دیده می‌شود.

امین میرزازاده قهرمان کشتی فرنگی آسیا و جهان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم تنها ایرانی صدرنشین این رده‌بندی است. ملی‌پوش گتوندی کشتی ایران بالاتر از رضا کایالپ و اسکار پینو هندز در صدر جدول برترین‌های این وزن قرار دارد.

شاگردان حسن رنگرز که برای حضور در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا به بیشکک قرقیزستان اعزام شده بودند با کسب ۲۰۰ امتیار به عنوان قهرمانی قاره کهن رسیدند. در این مسابقات سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم و رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

رده‌بندی برترین فرنگی‌کاران

۵۵ کیلوگرم: ۱- الدنیز عزیزلی (جمهوری آذربایجان) ۲- نوگزاری سورتسومیا (گرجستان) ۳- پویا دادمرز

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- لیگو کائو (چین) ۳- ویکتور سیوبانو (مولداوی)

۶۳ کیلوگرم: ۱- لری آبولادزه (گرجستان) ۲- مراد ممداف (جمهوری آذربایجان) ۳- انس باشار (ترکیه) ۴- استفان کلمنت (فرانسه)

۶۷ کیلوگرم: ۱- حسرت جعفراف (جمهوری آذربایجان) ۲- لوئیس سانچز (کوبا) ۳- اسلاویک گالستیان (ارمنستان) ۴- محمدرضا گرایی

۷۲ کیلوگرم: ۱- سلجوق جان (ترکیه) ۲- ابراهیم غانم (فرانسه) ۳- روبرت فریش (مجارستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- سنان سلیمان‌اف (جمهوری آذربایجان) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- نائو کوزاکا (ژاپن)

۸۲ کیلوگرم: ۱- رفیق حسین‌اف (جمهوری آذربایجان) ۲- یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) ۳- علیرضا مهمدی ۴- اریک سیلواسای (مجارستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- علی چنگیز (ترکیه) ۲- دیوید لوسونچی (مجارستان) ۳- ژان بلنیوک (اوکراین) ۴- اسلام عباس‌اف (جمهوری آذربایجان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۲- ابوبکر خاسلاخانو (بلاروس) ۳- گابریل روسیلو (کوبا) ۴- محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- رضا کایالپ (ترکیه) ۲- اسکار پینوهیندز (کوبا)

کد خبر 745431

دیگر خبرها

  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند