Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:25:21 GMT

آغاز عملیات خرید سیب شب عید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۱۳۵۲

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه تأمین ۳۰۰۰۰ تن سیب شب عید آغاز شده است،گفت:تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن سیب توسط شبکه تعاونی های روستایی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد با ارائه گزارش تنظیم بازار سیب درختی در ایام پایانی سال و نوروز ۹۸ اظهارداشت: بلافاصله پس از دریافت ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری مسئولیت اجرای تنظیم بازار میوه شب عید به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ضمن برگزاری جلسات متعدد کمیته راهبردی ملی و تصویب دستور العمل اجرایی مربوطه، اقدامات لازم در زمینه تأمین مقدار ۳۰۰۰۰ تن سیب درختی مصوب کمیته راهبردی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر کل سیب موردنیاز کمیته های راهبردی استانی به میزان ۲۴ هزار و ۷۰۰  تن توسط شبکه تعاونی های روستایی کشور خریداری و تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار و  ۶۶۱ تن به استانهای مختلف کشور حمل و ذخیره سازی شده است.

شیرزاد در ارتباط با تأمین  ذخیره احتیاطی سیب درختی طرح تنظیم بازار خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات کمیته راهبردی علاوه بر تأمین ۳۰ هزار تن سیب درختی مورد نیاز استانها جهت ذخیره سازی، میزان ۲۰ درصد (معادل ۶۰۰۰ تن) به عنوان ذخیره احتیاطی در نظر گرفته شده  که از این مقدار نیز حدود ۱۴۲۰ تن خریداری  و باقی در شرف عقد قرارداد خرید است.

وی گفت:علاوه بر این شبکه تعاون روستایی کشور در شرف خرید ۱۰ هزارتن سیب درختی است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تأکید بر اعمال نظارت مستقیم و شیوه متمرکز به تأمین میوه های مورد نیاز تنظیم بازار شب عید توسط این سازمان، آمار تفصیلی ۳۲ استان کشور بر تفکیک میزان سهمیه، مقدار و محل تأمین، میزان حمل شده، محل ذخیره سازی و متوسط مبلغ خرید را ارائه کرد و گفت: استان تهران با ۳۳۰۰ تن،   فارس با مقدار ۳۰۰۰ تن، استان اصفهان ۲۰۰۰ تن و خراسان رضوی با ۱۲۰۰ تن سهمیه استانی خرید و ذخیره سازی رتبه ی نخست در بین استانهای کشور را به خود اختصاص داده اند.

شیرزاد اظهار داشت: تاکنون مقدار ۸۰۲۷ تن میوه پس از تأیید کیفیت به مقصد استانهای مختلف بارگیری و حمل شده و میزان ۵۵۶۰ تن در مبادی تولید تأیید و تحت کلید مدیریت استانها قرار گرفته است. ضمناً ما بقی سیب های خریداری شده هم اکنون تحت کلید سازمان تعاون روستایی و در حال حمل به مراکز استانها هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیب شب عید تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح سه‌شنبه سید محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی البرز، مسؤولان و رؤسای شرکای اجتماعی، معاونان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها با حضور در مزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای کارگری با اهدای گل و غبار روبی قبور مطهر شهدا، دستور اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر و تکریم منزلت کار و تولید در سراسر استان را صادر کرد.

وی در آئین گل افشانی غبارروبی شهدای کارگری گفت: تکریم و تعظیم ارزش‌های الهی و پاسداشت مقام شهدا به ویژه شهدای کارگری در البرز به عنوان اولین برنامه بزرگداشت هفته کارگر در استان با حضور خدمتگزاران جامعه کار و تولید، تشکل‌های کارگری، کانون بازنشستگان شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون فداکاری همین شهداست، اگر امروز در جهان ندای حق طلبی سر داده می‌شود و پرچم دفاع از مظلوم و ایستادگی مقابل حکومت‌های ظالم بلند است، هزینه‌ای ارزشمند با خون بهای پاک شهیدان پرداخت شده و این عزت در جهان وامدار شهدای عزیز ماست.

دارایی با اشاره به شعار سال و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: اقتصاد مردم پایه و تحقق شعار توسعه اشتغال و تولید با مشارکت مردم بر توجه به رفع نیازهای جامعه کار تولید و همراهی و مشارکت همه دستگاه‌هاست، امروز هم کارگران و هم کارفرمایان ما در خط مقدم این شعار قرار دارند.

شایان ذکر است در این مراسم مسؤولان بسیج کارگری، مسؤول بسیج اقشار سپاه استان، مسؤولان تشکلات کارگری و کارفرمایی البرز، خانواده‌های معظم شهدای کارگری و معاونان و رؤسا و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز نیز حضور داشتند و ضمن قرائت فاتحه و گلباران مزار شهدا یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارگر را گرامی داشتند.

کد خبر 6086176

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر