Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تصویب اختصاص تسهیلات جبرانی برای خسارات حوادث غیرمترقبه پنج استان در جلسه هیات دولت، اعلام سفر قریب الوقوع روحانی به عراق از سوی ظریف، تاکید واعظی به ضرورت ورود ارز صادرات به چرخه اقتصاد، تصریح نخست وزیر عراق به پیگیری توسعه روابط با ایران، توجیه لهستان در همسویی با سیاست های ضدایرانی آمریکا و اعتراف فرانسه به اهمیت تصمیم مردم سوریه در آینده اسد مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- هیات وزیران در جلسه ای به ریاست رئیس جمهوری با اختصاص اعتبار و کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از سیل و توفان در استان های تهران، زنجان، قم، گلستان و آذربایجان شرقی موافقت کرد.
* بغداد- ایرنا- وزیر امور خارجه از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق خبر داد.
* گرگان- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت که صادرکنندگان بدانند ارز حاصل از صادرات باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود.
* گرگان- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت که اعتبارات سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان گلستان بیشتر از دور اول سفر در سال 93 است.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: سخت‌گیری‌ها و نگرانی از برخورد نهادهای نظارتی نباید باعث کاهش ریسک پذیری و محافظه کاری مدیران اقتصادی در دوران تحریم شود.
* گرگان- ایرنا- نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت های دینی گفت که توسعه همه جانبه جامعه در گرو توجه به زنان است و با کم توجهی به این قشر پویا نمی توان به اهداف توسعه ای دست یافت.
* تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: دولت تدبیر و امید با کمک مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار در کشور، رقمی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار (حدود 17 هزار میلیارد تومان) از محل صندوق ذخیره ارزی را برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص داده که این مهم در ادوار گذشته بی‌سابقه بوده است.
*همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان، تحولی در دریافتی آنان ایجاد می کند و سامانی به زندگی مادی فرهنگیان می دهد.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: این صندوق می تواند برای تسهیل صادرات نفت به دست بخش خصوصی، ضمانتنامه های لازم را به شرکت ملی نفت ارایه کند.
* یزد- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر فراگیری مهارت‌ها تأکید دارد، گفت: برای تحقق این سند باید نظام آموزشی کشور از حالت حافظه محوری به مهارت محوری تغییر پیدا کند.

اخبار خارجی
**********
* بغداد- ایرنا- عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش به دنبال توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه لهستان در توجیه برگزاری کنفرانس مشترک ضدایرانی با آمریکا، در بیانیه ای مدعی شد که برگزاری چنین نشستی حق ورشو است.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه فرانسه به حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در فرآیند سیاسی این کشور اعتراف کرد و گفت: مردم سوریه باید خودشان درباره آینده تصمیم گیری کنند.
* تهران- ایرنا- ایرانیان مقیم کالیفرنیای جنوبی به دلیل دستگیری دو ایرانی به اتهام جاسوسی، نگران رفتارهای نژاد پرستانه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هستند.
* پکن- ایرنا- مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش در حال برنامه ریزی برای برگزاری دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی احتمالا در ویتنام است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که ترکیه به گروه های کرد در سوریه حمله کند، واشنگتن اقتصادش را نابود می کند.
* تهران- ایرنا- یک رسانه آمریکایی از شکوه و شکایت کارمندان سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف به پمپئو از بی پولی در پی تعطیلی دولت این کشور خبر داد.
* بغداد- ایرنا- ایاد علاوی نخست وزیر پیشین عراق و از شخصیت های برجسته عراقی از نقش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گسترش صلح جهانی تجلیل کرد.
* بغداد- ایرنا- سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و سازندگی با انتقاد شدید از اقدامات یکجانبه آمریکا گفت که تحریم های ضد ایرانی، عراق را به تقویت روابط با این کشور مصمم تر می کند.
* بغداد- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکشنبه شب در بغداد در نشستی صمیمی با رهبران فراکسیون اصلاح این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر به چند کشور خاورمیانه، وارد ریاض پایتخت عربستان شد.
* بیروت- ایرنا- دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در نخستین برنامه دیدارهای خود در سفر به بیروت با فرمانده ارتش و رئیس دستگاه امنیتی لبنان دیدار کرد.
* تهران- ایرنا- پادشاه اردن و وزیر امور خارجه فرانسه با بررسی تحولات منطقه و روابط میان دو کشور، بر راه حل سیاسی در سوریه تاکید کردند.
* بیروت- ایرنا- همزمان با سفر دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت که سفر مقام های آمریکایی به لبنان‌ نمی تواند بر سیر قهقرایی آمریکا سرپوش بگذارد.
* بغداد- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عراق عصر یکشنبه در بغداد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد.
* رم- ایرنا- چزاره باتیستی تروریست ایتالیایی پس از 38 سال فرار، سرانجام در بولیوی دستگیر شد.
* بغداد- ایرنا- وزیر امور خارجه عراق گفت که به رغم تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا علیه تهران، بر همکاری اقتصادی با کشور همسایه مان ایران تاکید داریم.
شبد**1953**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي يكشنبه تا دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین در نشست خبری هفتگی، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069080 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه