Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست قرارگاه پدافند زیستی استان ایلام به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان به‌منظور بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه پدافند زیستی در این استان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، این نشست با محوریت بررسی راهکارهای مقابله با تهدیدات گوناگون در حوزه‌های مختلف پدافند زیستی به‌ویژه ورود پرندگان مهاجر حامل بیماری زیست‌محیطی به زیستگاه‌های استان ‌و بیماری‌های مشترک دام و انسان و قاچاق دام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در این نشست، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم قرارگاه پدافند زیستی حفظ و ارتقاء سرمایه‌های جامعه انسانی است که باید با ارائه راهکارهای مناسب در سطح استان در این زمینه بکوشیم.

 

محمد نوذری، یادآور شد: برای مقابله با تهدیدات زیستی برنامه‌ریزی و وجود راهکارهای پیشگیرانه لازم است و می‌طلبد که دستگاه‌های متولی در این خصوص تمهیدات لازم به عمل‌آورند.

 

وی، خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های استان وجود دام و دامداری‌های متعدد می‌باشد که به لحاظ بالا رفتن ارزش دام، امروز به‌عنوان قاچاق از مرز خارج می‌شود که دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی با این پدیده مقابله نمایند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: متأسفانه حضور دلال‌ها در شهرستان باعث خروج دام زنده از استان و افزایش قیمت گوشت شده است، دلال‌ها دام زنده را به قیمت بالاتر از دامداران خریداری و به‌راحتی از استان خارج می‌کنند که باید حتماً با این افراد برخورد شود.

 

وهاب پیرانی، افزود: دستگاه‌های انتظامی حتماً در این مورد همکاری لازم را به‌خصوص در شهرستان‌های جنوبی استان ازجمله دهلران و مهران داشته باشند.

 

مدیرکل تعزیرات استان ایلام نیز در این نشست، گفت: در سال جاری سه هزار و 582 پرونده در تعزیرات استان تشکیل‌شده که مربوط به تخلفات مختلف است.

 

نعمت‌الله بیرانوند اظهار کرد: ارزش مالی این پرونده‌ها بیش از 740 میلیارد ریال است و قطعاً در آینده برای نظارت بر بازار با همکاری دستگاه‌های اجرایی گشت تعزیرات بیشتر می‌شود.

 

وی، خاطرنشان کرد: 6 میلیارد ریال برای استقرار شعب تعزیرات در چهار شهرستان مهران، دهلران، دره شهر و سرابله اختصاص‌یافته و مقررشده زمین موردنیاز برای ساخت این شعب به راه و شهرسازی استان واگذار شود

 

گفتنی است، بر اساس تصمیم استاندار ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، خروج دام زنده به‌منظور کاهش قیمت گوشت از ایلام ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیرجند روز پرستار اصفهان شیراز نماز جمعه خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور قرارگاه زیستی خروج دام سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید روی معلمان و مدیران که دست‌اندرکاران اصلی تربیت دانش‌آموزان هستند سرمایه‌گذاری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش قم و جمعی از مدیران با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت‌الله رجبی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار اظهار داشت: هر نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر در نظر گرفتن وضع موجود و مطلوب و حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب است.

وی افزود: محور تعلیم و تربیت انسان است و قرآن کریم در مورد وضع موجود انسان می‌فرماید: انسان در بهترین وضعیت خلق شده و کرامت و فطرت الهی دارد، انسان دارای بعد جسمی و روحی است و بین این دو تأثیر و تأثر وجود دارد، همچنین دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که در نظام تعلیم و تربیت باید به آن توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بینش دینی وضع مطلوب آن است که هر چه بیشتر انسان خداگونه شوند و تخلق به اخلاق‌الله داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: فرآیند حرکت به سمت مطلوب، عمل آگاهانه و اختیاری انسان است، در تربیت دینی، جز با عمل آگاهانه اختیاری نمی‌توان مسیر قرب الهی را طی کرد، در نظام تعلیم و تربیت باید این سه مولفه متناسب با ویژگی‌های هر سطح از نظام آموزشی به متربیان منتقل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان نه لوح سفید و بی‌نقش و نگار است و نه ذاتاً شر و یا گنهکار، بلکه مستعد حرکت به سوی خدا و خداآشنا، خداگرا و خداجو است. البته باید این استعداد شکوفا شود.

وی اظهار داشت: در سازوکاری که انسان را از وضع موجود به وضع مطلوب سوق می‌دهد، سه عامل موثر است، نخست «معرفت» است، اگر معرفت‌هایی که به متربی می دهیم دقیق و منطبق با واقعیت باشد مسیر درست انتخاب می‌شود، به هر میزان این معرفت‌ ناقص و یا کاذب باشد به همان میزان مسیر درست پیموده نخواهد شد.

آیت‌الله رجبی افزود: عامل موثر بعدی «محبت» است؛ محبت خدا و اولیای الهی اگر شکوفا شود، این مسیر آسانتر و با ضمانت پیموده می‌شود. در مناجات شعبانیه عرض می‌کنیم خدایا من توان جدایی از معصیت ندارم مگر آنگاه که محتب تو در من شکوفا شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: سومین عامل موثر، عوامل «طبیعی و اجتماعی» است، انسان موجودی اجتماعی است و بعد طبیعی دارد که اثرگذار است، لذا اگر این عوامل را درست تنظیم کنیم می‌توانیم نظام تعلیم و تربیت اسلامی را سامان دهیم.

آیت الله رجبی بیان کرد: دانش‌آموزان بهترین دوران شکل‌گیری شخصیت خود را در مدارس می‌گذرانند؛ این دوران هم زمان زیادی است و هم دوران مهمی است و ما در برابر آنها وظیفه داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته مهم دیگر این است همواره «نیروی انسانی» حرف اول را می‌زند. اگر همه زمینه‌ها مناسب و فراهم باشد، ولی نیروی انسانی مناسب نباشد، اهداف محقق نمی شود، از این‌رو باید روی معلمان و مدیران که دست‌اندرکاران اصلی تربیت دانش‌آموزان هستند سرمایه‌گذاری شود؛ اگر معلم به رشد کافی و انگیزه درونی دست یابد، منتظر دستورالعمل نمی‌ماند و با عبور از همه موانع وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: در عرصه اجتماعی، نظام تعلیم و تربیت باید دانش‌آموز را بر اساس منطق و استدلال و مبانی دینی به این نقطه برساند که این نظام اسلامی، برترین نظام حکمرانی است.

وی در پایان بر دو توصیه همیشگی علامه مصباح (ره) مبنی بر توسل به اهل بیت(ع) و اخلاص در انجام کارها تأکید کرد و گفت: سعی کنید هر چه می‌توانید مخلصانه و برای رضای خدا کار را انجام دهید چرا که هر جا برای خدا کاری شد ضرر نکردیم و در آغاز هر کار توسلی هر چند در حد یک سلام با توجه به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه داشته باشید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این معاونت ارائه داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها