Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@16:24:28 GMT

چرا تیم ملی از عراق برد می‌خواهد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۲۱۶۸

چرا تیم ملی از عراق برد می‌خواهد؟

مهاجم سابق تیم ملی ایران با اشاره به شکست چهار سال قبل تیم ملی ایران مقابل عراق و حذف از جام حذفی، گفت: این پیروزی غرور جریحه‌دار شده ایران را التیام می‌بخشد.

به گزارش مشرق، حسین کلانی دربار موفقیت تیم ملی ایران در دو دیدار اخیر برابر یمن و ویتنام در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: کیفیت و کمیت تیم ملی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید بگوییم که ویتنام و یمن مقابل ما ضعیف بودند. درست است آن‌ها جزو تیم‌های دسته دو و سه آسیا هستند اما تجربه ثابت کرده تیم‌های ضعیف مقابل تیم‌های قوی‌تر با انگیزه بیشتر بازی می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه یمن و ویتنام مقابل ایران بد بازی نکردند، افزود: بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. خوشبختانه منیت‌های سابق رخت بسته و همه برای هم فداکاری می‌کنند. دیگر مهم نیست چه کسی بهتری باشد. انسجام تیمی خیلی فوق العاده شده است.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به افزایش قدرت گلزنی تیم ملی در این مسابقات گفت: الان متوجه شدیم که تیم ما علاوه بر قدرت دفاعی که قبلاً تاکید می‌کردند، دفاعی است؛ در بخش هجومی نیز بسیار خوب ظاهر شده و شکل و ساختار مناسبی را به دست آورده است.

کلانی یادآور شد: به هر حال بعد از تمام مسائلی که با کی‌روش داشتیم او الان با تیم ملی نتایج خوبی می‌گیرد. مضاف بر اینکه اعتماد به نفس تیم ملی شدیداً افزایش یافته است.

مهاجم سال‌های دور تیم ملی ایران اعتماد موجود در تیم را ناشی از اعتماد میان بازیکن و مربی دانست و ادامه داد: بازیکنان ما شخصیت بالایی دارند که ناشی از کارلوس کی‌روش است. نهایتاً بازیکن سالاری سابق و خیلی مسائل در تیم مشهود نیست. همه می‌دانند باید در خدمت تیم باشند. تاکتیک و شیوه مورد نظر مربی تیم و کادرفنی اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

دژاگه: قبل از جام ملتها خیلی سختی کشیدم

کلانی در ادامه درباره تغییر ترکیب تیم ملی به نسبت بازی نخست در برابر ویتنام، گفت: کی‌روش جزو ده مربی برتر دنیا و جزو بهترین مدرسین فیفا است. نهایتاً با آنالیز تیم‌های حریف، تیم خودش را انتخاب می‌کند. بازیکنان همه در یک سطح هستند و تفاوتی بین بازیکنان نیست. ترکیب تیم بستگی به آمادگی بازیکنان قبل از مسابقه دارد. من و شما و سایرین که از دور نظاره گر هستیم، متوجه دلایل تغییرات نمی شویم. مربیان تیم‌های دیگر هم متوجه نمی‌شوند.

او با بیان اینکه ترکیب تیم ملی مقابل عراق نامعلوم است، افزود: ممکن است در هر بازی تغییراتی رخ دهد که شما نمی‌فهمید. مشخص نیست در بازی با عراق چه کسی به میدان می‌رود و نهایتاً همه لیاقت بازی را دارند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ایران و عراق، چه سرنوشتی را برای این دیدار متصور است، گفت: کلاً هر بازیکن و تیمی که وارد زمین می‌شود، به این فکر نمی‌کند که چه نتیجه‌ای بگیرد. فقط به فکر برد است. اگر مربی تیم هم بگوید امروز ملاحظه کنید و کمتر به آب و آتش بزنید، بازیکن به محض ورود به زمین همه چیز را فراموش می‌کند. من تجربه خودم را می گویم که وقتی وارد زمین می‌شدیم، همه چیز را فراموش می‌کردیم.

بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت: عراقی‌ها چهار سال قبل ما را در پنالتی بردند و برای خود بازیکنان پیروزی در این دیدار نقطه عطفی است که احساس و غرور جریحه دار شده خود را التیام ببخشند. تنها چیزی که مردم را در این دوره زمانه، خوشحال می‌کند، همین بازی‌ها است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا 2019 حسین کلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت‌زاده: در بازی با ترکمنستان، چمن مصنوعی سبب افت عملکرد ایران شد

آفتاب‌‌نیوز :

فرشاد فلاحت زاده، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ترکمنستان در بازی دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی خوبی بود اما زمین کیفیت بازی را خراب کرده بود و شرایط را برای تیم ایران سخت کرده بود.

وی گفت: به دلیل مصنوعی بودن چمن بازیکنان نمی‌توانستند توپ را در زمین به راحتی حرکت دهند و بیشتر به ارسال توپ‌های بلند متوسل شده بودند که خدا را شکر در دقایق پایانی نیمه اول موفق به ثمر رساندن یک گل شدند.

فلاحت زاده خاطرنشان کرد: بازیکنان ما چون تکنیکی هستند روی زمین به راحتی کار می‌کنند و تمریناتشان به طور مرتب روی چمن طبیعی بوده و بازی روی چمن مصنوعی واقعا برای تیم ما سخت بود اما با این وجود در ارسال توپ های بلند عملکرد موفقی داشتند و بازی را به خوبی اداره کردند.

این پیشکسوت فوتبال در ارزیابی از تیم ترکمنستان گفت: این تیم در دور برگشت دوندگی زیادی داشت و چون در دور رفت ۵ گل خورده بودند انگار به بازیکنان این تیم برخورده بود و سعی داشتند در خانه خود به تماشاگران نشان دهند که ۵ گل اتفاقی بوده و  به دنبال جبران آن هستند.

وی افزود: این بازی چون در خانه حریف و در زمین چمن مصنوعی برگزار شد در مجموع به ضرر تیم ایران و سبب افت عملکرد آن ها شده بود.

فلاحت زاده در خصوص ضعف ایران در این بازی گفت: تیم ایران خوب بازی کرد و استفاده از جوانان در این بازی فرصت خوبی برای ارزیابی آنها بود تا کم کم این بازیکنان جایگزین بازیکنان پا به سن گذاشته تیم شوند. به عنوان مثال سیدحسین حسینی عملکرد خیلی خوبی در این بازی داشت و تاثیرگذاری این بازیکن در موفقیت تیم چیزی کمتر از علیرضا بیرانوند نبود و به خط دفاعی نظم خیلی خوبی داده بود.

وی ادامه داد: در تمام پست‌ها بازیکنان خیلی خوب کار کردند و ضعفی وجود نداشت. تنها ضعف زمین چمن و دوندگی بیش از حد بازیکنان ترکمنستان بود که روی عملکرد تیم ایران تاثیر نامطلوبی گذاشته بود و سبب شد تا ما نتوانیم به گل‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

فلاحت زاده در پایان افزود: ۳ امتیاز این بازی از نظر انگیزشی و شرایط روحی و روانی تاثیر خیلی خوبی روی بازیکنان ما دارد و سبب می‌شود تا آنها در شرایط بهتری برای بازی‌های بعدی خود را آماده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • توصیه رامین رضاییان به بازیکنان جوان
  • فلاحت‌زاده: در بازی با ترکمنستان، چمن مصنوعی سبب افت عملکرد ایران شد
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • باور کنید، این برزیل هیچوقت تسلیم نمی‌شود
  • واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال
  • مدافع ایران بازی با هنگ‌کنگ را از دست داد
  • چمن مصنوعی، ملی‌پوشان را زخمی کرد!(عکس)
  • زنگ‌ خطر ساوت‌گیت: این همه مصدوم ندیده بودم