Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای رسانه‌های اسرائیل درباره «حمله قلبی» حسن نصرالله، گفت‌وگوی «بن علوی» با امیر قطر درباره بحران شورای همکاری، رایزنی ظریف و همتای عراقی در بغداد و توافق آمریکا و قطر برای توسعه پایگاه «العُدید» از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست جان بولتون برای حمله نظامی به ایران نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از پنتاگون درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال این درخواست باعث شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی مقامات پنتاگون و وزارت خارجه را خبردار کند. شورای امنیت ملی این حرکت را پس از شلیک موشک از سوی ایران به سمت بغداد انجام داد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال هنوز مشخص نیست که خود دونالد ترامپ اطلاعی از این درخواست داشته و یا اینکه پنتاگون در نهایت گزینه‌های نظامی را در اختیار کاخ سفید قرار داده و اینکه به طور واقعی برنامه حمله دقیقی علیه ایران طرح ریزی شده یا خیر.

با اینحال مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود تایید کردند که وزارت دفاع با درخواست شورای امنیت ملی برای ارائه این گزینه‌ها موافقت کرده است.

بولتون که یکی از مشوقین حمله به عراق در دولت جرج بوش بود یکی از افراط گراها علیه ایران در واشنگتن به شمار می‌رود و بارها به صراحت ایده تغییر رژیم در ایران را مطرح کرده است.

ادعای رسانه‌های اسرائیل درباره «حمله قلبی» حسن نصرالله

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل به ادعای صهیونیست‌ ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی ⁧دبیرکل حزب ⁩الله لبنان واکنش نشان داد.

 حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«ادعای ⁧ صهیونیست‌⁩‌ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی ⁧ سیدحسن ⁩ نصرالله دبیرکل ⁧ حزب ⁩ الله لبنان، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. بی‌تردید روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت ⁧ فلسطین ⁩ در ⁧ مسجدالاقصی ⁩ نماز خواهند گزارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند.»

گفت‌وگوی «بن علوی» با امیر قطر درباره بحران شورای همکاری

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز یکشنبه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دوحه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی کویت در این باره گزارش داد که دو طرف قطری و عمانی درباره مسایل مورد اهتمام مربوط به بحران شورای همکاری خلیج فارس رایزنی کردند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی قطر«قنا» نوشت: بن علوی که دیشب وارد دوحه شده بود، روز یکشنبه با امیر قطر دیدار کرد. طرفین درباره مسایل مختلف منطقه و تقویت همکاری‌ها و تحکیم روابط دو کشور عمان و قطر گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه قطر بامداد یکشنبه در دیدار با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در دوحه گفته بود که شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند.»

رایزنی ظریف و همتای عراقی در بغداد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی عصر امروز (یکشنبه) و در نخستین سفر به عراق پس از آغاز به کار دولت جدید این کشور، وارد بغداد شد، در اولین دور رایزنی‌ها با مقامات عراقی با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار وزرای خارجه با مرور روابط و مناسبات بین دو کشور، بر ارتقاء و پیشرفت این روابط با تمرکز بر زمینه‌های مشترک و افزایش همکاری‌ها اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه عراق از جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک و مساعدت در مبارزه با تروریسم در عراق تشکر و قدردانی کرد.

وزرا همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه، یمن و دیگر چالش‌های فراروی منطقه نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین بر ضرورت حمایت از مطالبات مشروع مردم فلسطین و حق بازگشت به سرزمین خود تاکید کردند.

دو مقام همچنین در خصوص تسهیل در رفت و آمد مردم و تجار دو کشور، ارتباط خطوط آهن ایران و عراق تحریم‌های یک جانبه آمریکا و تسهیل کشتیرانی در اروندرود رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از نقش بی بدیل مرجعیت و رهبران سیاسی عراق در تامین امنیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی این کشور تقدیر کرد.

توافق آمریکا و قطر برای توسعه پایگاه «العُدید»

اسپوتنیک در خبری به نقل از «مایک پمپئو» وزیر امور خارحه آمریکا از امضای قرارداد میان ایالات متحده و قطر برای توسعه پایگاه هوایی العدید در دوحه خبر داد.

این پایگاه مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود.

پیشتر قطر از انجام مذاکراتی با واشنگتن برای تبدیل شدن پایگاه هوایی العدید آمریکا به پایگاهی دائمی در خاک این کشور خبر داده و اعلام کرده بود که به منظور تبدیل کردن پایگاه هوایی العدید، بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خارج از این کشور، به پایگاهی دائمی، با مسئولان واشنگتن بحث و تبادل نظر کرده است.

این اقدام پس از گذشت بیش از یک سال از ایجاد بحران دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج فارس میان قطر با امارات و عربستان به بهانه حمایت دوحه از تروریسم صورت گرفت.

پایگاه العدید در سال ۲۰۰۵ در حالی در قطر تاسیس شد که آمریکا در پی درخواست عربستان از واشنگتن برای ترک این کشور پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱، به دنبال پایگاهی جایگزین در منطقه می‌گشت.

همچنین دومین پایگاه آمریکا موسوم به «سیلیه» نیز در قطر قرار دارد که فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا از آن به عنوان مقری برای اداره عملیات نظامی خود استفاده می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند