Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحولات گسترده در رویکردها و ساختارهای پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته از ساخت مجهزترین آزمایشگاه‌های پلیسی و عدم وابستگی ناجا به خارج در تامین تجهیزات تخصصی خود خبر داد. ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح تحولات نیروی انتظامی در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رویکردهای پلیس در رژیم گذشته صرفاً سلبی بود و بیشتر با قوه قهریه عمل می‌کرد اما بعد از پیروزی انقلاب در این حوزه تغییرات اساسی به وجود آمد و امروز رویکرد نیروی انتظامی، ایجابی، همراهی با مردم، حل مشکل و حل مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در رژیم طاغوت پلیس مامورِ معذور بود و خودش را بالاتر از مردم می‌دید در حالی که امروز نگاه پلیس به مردم نگاه خادم و مخدومی است و خودش را خدمتگزار مردم می‌داند و به این موضوع نیز افتخار می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروی انتظامی در طول 40 سال گذشته، از گسترش فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان یکی از مهمترین تحولات پلیس پس از انقلاب یاد کرد و گفت: امروز جانفشانی برای امنیت مردم در بین نیروهای انتظامی به یک ارزش تبدیل شده و این نیروها جانشان را در طبق اخلاص می گیرند تا فدای مردم و ارزش‌های انقلاب شوند.

وی راه اندازی سامانه 197 و ایجاد دفتر نظارت همگانی در نیروی انتظامی را تحولی در حوزه پاسخگویی پلیس به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: امروز این امکان برای هر شهروندی فراهم شده تا اگر نظری، انتقادی یا پیشنهادی دارد به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق نامه به مسئولان این نیرو اعلام کند.

سردار معصوم بیگی راه اندازی سامانه 197 این امکان فراهم کرده که ناجا مستمراً عملکرد خود را از دیدگاه مردم که مهمترین ذی نفعان هستند بازخورد گیری کرده و نسبت به اصلاح و کنترل آنها اقدام کند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات دهی و مسئولیت پذیری نیز طی 40 سال گذشته تحولات بزرگی در پلیس نظام جمهوری اسلامی رخ داد که از این جمله می‌توان به راه اندازی سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اشاره کرد.

ارائه مشاور رایگان پلیس اصفهان به 22 هزار نفرطرح تولید «جلیقه ایربک‌دار» برای نخستین‌بار توسط پلیس اصفهان ارائه شدپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور معاونت اجتماعی پلیس اصفهان

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته مردم با مشکلات فراوانی باید خود را به کلانتری رسانده و شکایت خود را مطرح می‌کردند، گفت: امروز نیروی انتظامی با یک شماره تلفن 3 رقمی به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در زمینه کاهش رفت و آمد ها به مراکز انتظامی و صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، اقدام به ایجاد دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور کرد و امروز شاهد هستیم با استفاده از کمک سیستم‌های الکترونیکی خدمت رسانی پلیس به مردم با سرعت و شتاب بیشتری انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان به شعار جامعه محوری پلیس اشاره کرد و افزود: در راستای این شعار ساختارهایی همچون معاونت اجتماعی و پلیس پیشگیری به وجود آمد و در حوزه مردمی کردن امنیت هم تشکیلاتی همچون مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و پلیس افتخاری  ایجاد شد و امروز مردم می توانند در کنار پلیس برای تولید و حفظ امنیت مشارکت داشته باشند.

وی یکی دیگر از تحولات نیرو انتظامی در تاریخ 40 ساله انقلاب را ایجاد ساختاری به نام پلیس فتا در بدنه این نیرو عنوان کرد و گفت: این پلیس با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای خود تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی را به صورت شبانه روز رصد کرده و علاوه بر حراست از امنیت مردم در این فضا سعی می‌کند تا سطح آگاهی و دانش مردم را در این حوزه نیز ارتقا دهد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی با شعار "ما می‌توانیم" که برگرفته از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب است، امروزه عمده تجهیزات تخصصی مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید می کند.

وی با بیان اینکه ناجا امروز در تامین تجهیزات تخصصی خود هیچ گونه وابستگی به خارج ندارد، گفت: این در حالی است که پلیس ما در رژیم گذشته 95 درصد به خارج وابسته بود و حتی مستشارهای آمریکایی به نیروهای متخصص پلیس ما اجازه باز و بسته کردن تجهیزات پلیسی وارداتی را نمی‌دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: امروز در حوزه کشف علمی جرم، تحولات چشمگیری در نیروی انتظامی رخ داده و مجهزترین و بروز ترین آزمایشگاه‌های تخصصی در سطح ناجا ساخته شده و کارشناسان این نیرو از طریق یک تار مو و یا بزاق دهان می‌توانند به مجرمان حرفه‌ای دست پیدا کنند.

سردار معصوم بیگی، اظهار داشت: در حوزه تحقیقات کاربردی نیز کارهای بسیار عظیمی در نیروی انتظامی انجام شده که از آن جمله می‌توان به اختراعات و ابتکارات و ایده‌های نو، حمایت از دانشجویان، نخبگان و پژوهشگران، ایجاد دفتر گروه پژوهشی نظم و امنیت در دانشگاه‌ها و بهره گیری از نظریات علمی در اجرای ماموریت‌ها اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در مجموع اتفاقات بسیار مبارک و ممتازی در طول 40 سال پس از انقلاب رخ داده و تنها کسانی می‌توانند به عمق این مسایل پی ببرند که زمان طاغوت را درک کرده و رفتار پلیس با مردم را دیده باشند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه امنیت در نظام جمهوری اسلامی "مردم پایه" است، اظهار داشت: امروز علی رغم اینکه دشمن اصرار دارد تا کشور ما را نا امن کند به حمدالله با کمک و مشارکت مردم از بالاترین سطح امنیت در منطقه برخوردار هستیم.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص این کلاهبرداری اینترنتی اظهار کرد: در پی مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضائی به این پلیس درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی، در این راستا پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر برخورد کرده و با برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه‌گذاری می‌نمودند.

وی گفت: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت حضوری و رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان عنوان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 745441

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز از داوطلبان
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری