Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:48:40 GMT

44درصد صادرات آذربایجان شرقی کالاهای صنعتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۳۷۹۴

44درصد صادرات آذربایجان شرقی کالاهای صنعتی است

تبریز- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات یک میلیارد و 640 میلیون دلاری استان در 9 ماهه امسال گفت: بیشترین صادرات استان مربوط به گروه کالاهای صنعتی معادل 44 درصد است.

علی جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش 7 درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پس از کالاهای صنعتی، کالاهای کشاورزی، صادرات منطقه آزاد ارس، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات، فرش و صنایع دستی، سنگ و مواد معدنی و تجارت چمدانی به ترتیب بیشترین میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در آغاز سالجاری مبنی بر افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: ارقام مذکور بدون احتساب صادرات مجموعه مس سونگون است و از این رو رقم نهایی در پایان سال بدون شک بالاتر خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها گفت: امروز تعامل اقتصادی خوبی بین کشور ایران و سوریه شکل گرفته است و فعالان اقتصادی استان می توانند از فرصت پیش رو به نحو شایسته ای استفاده کنند.
وی گفت: اعزام هیات تجاری از استان آذربایجان شرقی به این کشور هرچه سریع تر عملیاتی می شود.
جهانگیری ادامه داد: بخش خصوصی خود می تواند با تجربه ارتباط دیرین با کشورهای همسایه این هیات تجاری را مدیریت کرده و نسبت به ارتباط اقتصادی بین دو کشور پیش قدم باشد.
به گزارش ایرنا، کالاهای آذربایجان شرقی به 98 کشور جهان از جمله عراق ، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر می شود.
کالاهای صنعتی شامل مواد اولیه و قطعات، اقلام سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی و خدمات می‌شود.
3071/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت صادرات آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان صادر شد

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر غرب هرمزگان میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان در یک ساله ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مرتضی سالاری امروز ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن با افزایش پنج درصدی انواع کالا در بندرهای غرب استان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان پنج میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.

مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزار و ۳ تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به دنبال داشته و بندرهای غرب استان هرمزگان توانست در ابن بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.

سالاری با بیان اینکه این بندر به عنوان قلب ترانزیت خودرو در کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از  این بنادر در یک ساله ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با هشت درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر
  • مقایسه ابرقدرت های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر (+ اینفوگرافی)
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان ‌شرقی
  • رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری مهمترین اهداف آذربایجان شرقی در۱۴۰۳
  • رشد اقتصادی مهم‌ترین هدف مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌ صنعتی در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۶ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان صادر شد
  • اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی