Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: راه اندازی شهرک گلخانه ای خلخالیه آرادان به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح در سفر کاروان تدبیر وامید به استان سمنان در اواسط آذر امسال به تصویب رسید و با اجرای این طرح برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ساخت شهرک گلخانه ای آرادان برعهده اداره کل امور عشایری استان سمنان است و برای سال 98 بیش از 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه این طرح در سه گام انجام می شود، گفت: این طرح در قالب طرح دامپروری و تولید محصولات کشاورزی به صورت گلخانه ای است.
حسینی تصریح کرد: این طرح در 110 هکتار با حضور وزیر جهاد کشاورزی در آرادان همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان کلنگ زنی شد و برای سال 99 بیش از 30 میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: به پیشنهاد سازمان امور عشایری ایران در بودجه سال 98 تامین اعتبار مالیات بر ارزش افزوده مستقیم به جای پرداخت به فرمانداری استان ها به اداره های کل امور عشایری واریز می شود.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: واگذاری انبارهای علوفه به مجموعه های عشایری از دیگر برنامه های مثبت دولت برای سال آینده مالی است که با این اقدام کیفیت خدمات به این بخش افزایش می یابد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عشاير گلخانه آرادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خط انتقال آب زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای خط انتقال و منبع آب زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

هاشم علایی ۲۵ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه زیرسازی و آسفالت‌ ناحیه صنعتی نیر از اجرای خط انتقال و منبع آب زمینی و هوایی این ناحیه صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاران دارد تا از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از اتمام پروژه زیرسازی و آسفالت‌ خیابان ‌اصلی ناحیه صنعتی نیر تا پایان نیمه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به طول یک و نیم کیلومتر و در دو باند رفت و برگشت خیابان ‌اصلی در حال اجرا است که برای انجام آن، اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی هزینه خواهد شد.

وی مساحت ناحیه صنعتی نیر را ۳۰ هکتار برشمرد و ادامه داد: در این ناحیه صنعتی ۶۳ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که تاکنون ۱۱ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های ذیصلاح شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود زمین صنعتی، مطالعات توسعه ناحیه صنعتی نیر آغاز شده است که امیدواریم با توسعه آن، شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • رئیس‌جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان می‌رود
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • میز خدمت سفر رئیس جمهور به استان سمنان راه‌اندازی شد
  • میز خدمت سفر رئیس جمهوری به استان سمنان راه‌اندازی شد
  • مسدود شدن محور روستایی شهرک عشایری مهر دشت بخش درح
  • صرف ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خط انتقال آب زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر