Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:14:43 GMT

کارکاس: آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۴۷۰۱

کارکاس: آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا با ایجاد دولت دست نشانده به دنبال کودتا در این کشور است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای شبکه تله سور، وزارت خارجه ونزوئلا در این بیانیه تصریح کرد: دولت کاراکاس بار دیگر اقدامات عوامل کاخ سفید را برای کودتا در ونزوئلا و حمله به صلح و دمکراسی این کشور محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین توطئه هدایت شده از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و تلاش هایش برای ایجاد یک دولت دست نشانده در ونزوئلا را محکوم می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در حالیکه رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار مذاکره میان طرفین درگیر است، جان بولتون در راستای هدایت طرح کودتا در ونزوئلا گام برمی دارد.
وزارت خارجه ونزوئلا عنوان کرد: بزرگترین تهدید علیه امنیت ونزوئلایی ها، تحریم ظالمانه ای است که توسط آمریکا علیه کاراکاس اعمال شده است.
نیکلاس مادورو که چند روز پیش دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد نیز اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور ونزوئلا را محکوم کرد.
وزارت خارجه ونزوئلا در پایان این بیانیه تصریح کرد: شدت فشارها و تهدیدها علیه ونزوئلا اهمیتی ندارد چون دولت کاراکاس هرگز تسلیم نخواهد شد و از خاک این کشور در برابر هرگونه تجاوز دفاع می کند.
به گزارش ایرنا، آغاز دور دوم ریاست جمهوری مادورو با تحرکات جدیدی همراه بوده است. خوان گیدو رئیس کنگره تحت کنترل مخالفان در ونزوئلا اخیرا گفت که آماده است سمت ریاست جمهوری ونزوئلا را براساس یک طرح موقت برعهده بگیرد. وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شد.
این مخالف ارشد دولت نیکلاس مادورو تاکید کرد که وی تنها با حمایت نیروهای مسلح این کشور این سمت را برعهده خواهد گرفت. وی خواستار برگزاری تظاهرات در 23 ژانویه (سوم بهمن) شده است.
چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این کشور را در ابهام فرو برده است.
تورم نزدیک به 300 هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال 2019 میلادی به شدت افزایش خواهد یافت.
سازمان ملل متحد در سال 2018 میلادی اعلام کرد که بین سال های 2015 و 2017، حدود 11.7 درصد از جمعیت ونزوئلا (3.7 میلیون نفر) دچار سوءتغذیه شده و 80 درصد از خانوارهای ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.
دولت ترامپ در حالی تحریم هایی اقتصادی و مالی را علیه مقامات کاراکاس اعمال کرده که مادورو معتقد است کشورش در یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن قرار دارد و ونزوئلا باید در برابر این جنگ مقاومت کند.
اروپام**9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.   به گزارش خبرآنلاین کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا