Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «دیوید داکنفیلد» فرمانده پلیس حفاظت ورزشگاه هیلزبورو، پس از گذشت 30 سال از فاجعه ای که در جریان آن 96 نفر از هواداران تیم لیورپول جان خود را از دست دادند، امروز (دوشنبه) محاکمه می شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: داکنفیلد در 15 آوریل 1989 مسئولیت نیروهای پلیس حاضر در ورزشگاه هیلزبورو، محل برگزاری بازی نیمه نهایی جام حذفی انگلیس بین لیورپول و ناتینگهام فارست را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به قصور از انجام وظایف محوله و قتل غیرعمد 95 نفر در حادثه مرگبار انتهای خیابان «لپینگز لین» شهر شفیلد متهم است؛ از آنجا که نود و ششمین قربانی حادثه مذکور، چهار سال پس از وقوع این اتفاق ناگوار درگذشت، براساس قانون سال 1989 قابل رسیدگی و پیگرد قانونی نیست.
خانواده قربانیان فاجعه هیلزبورو، کمپینی طولانی را در راستای بازگشایی پرونده این اتفاق ناگوار به راه انداخته بودند؛ اتفاقی تلخ که غم انگیزترین تراژدی ورزشی رخ داده در بریتانیا لقب گرفت.
در رای نهایی هیات تحقیق قضایی منصوب شده برای رسیدگی به پرونده این حادثه اشاره شده بود که اگرچه کشته شدن این افراد ناشی از ازدحام و فشار جمعیت هواداران یکی از تیم‌ها بوده اما جمعیت حاضر در ورزشگاه، از جمله قربانیان این واقعه، مسئول این اتفاق نیستند بلکه کوتاهی ماموران پلیس در انجام وظیفه به مرگ این افراد منجر شده است.
«ترزا می» نخست وزیر کنونی بریتانیا که هنگام آغاز تحقیقات مذکور سمت وزیر کشور را عهده دار بود، پیش تر از پیگیری خانواده های قربانیان که برای روشن شدن حقیقت تلاش کرده بودند قدردانی کرد و از تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن متهمان خبر داده بود.
ورزشی**3991**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هيلزبورو فاجعه محاكمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک بمب در ورزشگاه بوندسلیگایی!

به گزارش "ورزش سه"، به گفته پلیس، این کشف یک بمب بزرگ پرتاب شده از یک هواپیما نبود، بلکه یک بمب آتش زای کوچک، احتمالاً مربوط به جنگ جهانی دوم بود.

با این حال، به نظر نمی رسد که عملیات تخلیه ضروری باشد. به گفته پلیس، کارگران ساختمانی صبح روز دوشنبه بمب را در منطقه برتزنهایم ماینس پیدا کردند. آنها بلافاصله به پلیس و آتش نشانی هشدار دادند.

امروز قرار است سرویس خنثی سازی، بمب را بررسی کرده و احتمالاً مستقیماً آن را خنثی کند. هیچ خطری برای مردم وجود ندارد ولی پلیس درخواست کرده مردم برای احتیاط از منطقه دوری کنند.
از نظر ورزشی نیز اوضاع مایننس اصلا خوب پیش می رود. آنها با 26 امتیاز در رده 16 قرار دارند و خطر سقوط به شدت یان تیم را تهدید می کند.

دیگر خبرها

  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت
  • ۱۵ آوریل فاجعه بارترین روز تاریخ؛ از غرق شدن کشتی تایتانیک تا بمب گذاری ماراتن بوستون
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • کشف یک بمب در ورزشگاه بوندسلیگایی!
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه