Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سه پروژه پیشخوان مجوز‌های کشور معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی دارایی، نامزد برترین پروژه‌های اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی (Wsis) شدند. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد، با سه پروژه"دریافت شکایات، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز‌های کسب و کار (دادور) "، "سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار کشور (سام) "و" نقشه ملی استعلامات و اطلاعات مجوز‌های کشور (نما) "، در مسابقه انتخاب پروژه‌های موفق جهان (success) شرکت نموده و برای هر سه سامانه علاوه بر اخذ تایید چاپ پروژه در مستندات سال ۲۰۱۹، موفق به دریافت تاییدیه‌های داوری و حضور در مرحله انتخاب ۵ پروژه برتر جامعه اطلاعاتی جهانی شده که هم اکنون برای صعود به عنوان پروژه برتر دنیا، در حال اخذ رای از عموم کاربران سامانه‌های پیشخوان مجوز‌های کشور در سایت WSIS است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می‌افزاید، از کشور ایران ۴ پروژه مربوط به بخش دولتی و ۳ پروژه مربوط به بخش خصوصی به این مرحله صعود نموده اند که یک پروژه از پروژه‌های بخش دولتی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۲ پروژه مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی و یک پروژه هم مشترکا مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
بر اساس این گزارش، پروژه‌های ثبت شده توسط معاونت امور اقتصادی به نمایندگی وزارت امور اقتصادی و دارایی تنها پروژه‌های منتخب از جمهوری اسلامی ایران در خط عمل‌های (Action line) مورد اشاره بوده و موفقیت کسب شده در خط عمل‌های گوناگون و صعود به این مرحله از رقابت، نخستین تجربه کسب شده وزارت اقتصاد در دوره‌های برگزار شده رخداد WSIS است.
اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی «WSIS» (World Summit on the Information Society)، که همه ساله در کشور سوییس و در شهر ژنو برگزار می‌شود، تمامی کشور‌های داوطلب و امضا کننده مصوبه اجلاس (از جمله ایران)، برنامه‌های خود را برای ایجاد توسعه پایدار و حمایت از اجرای دستور کار اجلاس (که برای سال ۲۰۳۰ تعریف شده است) ارائه می‌کنند.
در حال حاضر پروژه دادور در دسته‌بندی شماره ۶ تحت عنوان "توانمندسازی محیطی" جزء ۲۶ پروژه برتر جهانی، پروژه سام در دسته‌بندی شماره ۷ تحت عنوان "کاربرد دولت الکترونیک" جزء ۵۸ پروژه برتر جهانی و پروژه "نما" در دسته‌بندی شماره ۳ تحت عنوان "دسترسی به اطلاعات و دانش" جزء ۶۳ پروژه برتر جهانی قرار گرفته‌اند و جهت قرارگیری پروژه‌های مذکور در جمع ۵ پروژه برتر جهانی سال ۲۰۱۹، نیازمند مشارکت عمومی در فرایند رای‌گیری موجود در سایت آن اجلاس است.
آرش راهی   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت اقتصاد کسب و کار سامانه مجوز رسمی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ میزبانی اذیت شدیم/ شانس بالایی برای صعود داریم

شاهرخ کشاورز در گفت و گو با خبرنگار مهر درخصوص برنامه فدراسیون تنیس برای گرفتن میزبانی تور جهانی پدل اظهار داشت: اجلاس جهانی پدل یکم خرداد ماه به میزبانی اسپانیا برگزار خواهد شد که در این اجلاس تقویم ۶ ماه دوم سال بسته می شود. فدراسیون ایران هم از قبل درخواست میزبانی را داده است که امیدوارم بتوانیم در این اجلاس میزبانی خودمان را قطعی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های فدراسیون در رشته تنیس گفت: در نظر داریم در نیمه نخست سال مجددا میزبان دو هفته از رقابت‌های تور جهانی تنیس در تهران باشیم که این مسابقات تیرماه برگزار خواهد شد. در ادامه رقابت‌های دیویس کاپ را داریم که بازهم درخواست میزبانی از این رویداد را به فدراسیون جهانی دادیم که امیدوارم با موافقت فدراسیون جهانی در مردادماه نیز میزبان کشورهای حاضر دراین مسابقات باشیم.

دبیر فدراسیون تنیس با بیان اینکه تنیس ایران در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است؛ عنوان کرد: بازیکنان تیم دیویس کاپ ما برای دیدار با استونی آماده بودند و بسیار انگیزه داشتند حتی در جریان مسابقات هم دیدیم که شانس خوبی برای برد داشتیم. اما گرفتن میزبانی به ما آسیب زد و نتوانستیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

وی افزود: برای حفظ آن میزبانی اذیت شدیم و در نهایت هم بازی در سریلانکا برگزار شد. شرایط ما هنوز هم خوب است و بر اساس جایگاه مان قطعا در قرعه کشی سرگروه خواهیم بود. امیدوارم این میزبانی هم به ایران سپرده شود و بتوانیم مجددا به گروه ۲ جهانی صعود کنیم.

کشاورز در پایان درباره آخرین روند برگزاری انتخابات و موضوع بررسی صلاحیت نامزدها گفت: ما قبل از عید در این رابطه به وزارت ورزش نامه زدیم که همان زمان تایید شد انتخابات یکم خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود که تا این لحظه تغییری در تاریخ برگزاری به ما اعلام نشده است. برای مجمع انتخاباتی فدراسیون ۳ کاندید داشتیم که در نهایت داود عزیزی و فریده اشرف گنجویی تایید صلاحیت شدند.

کد خبر 6074489

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان
  • نظام مسائل جهش تولید در اقتصاد ایران
  • برای حفظ میزبانی اذیت شدیم/ شانس بالایی برای صعود داریم