Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@04:59:36 GMT

حقایق خطرناک درباره اشعه های تلفن های هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۵۳۲۵

حقایق خطرناک درباره اشعه های تلفن های هوشمند

رکنا: یکی از حقیقت های تلخ درباره موبایل اشعه های سرطان زایی است که به بدن می رسد.

همان طور که گفته شد سرطان زا بودن امواج موبایل تا به امروز اثبات نشده است اما بطور کامل نمی شود گفت که بر روی انسان و عملکرد مغزش بی تاثیر است.

 موبایل را کنار تخت خوابتان نگذارید، امواج موبایل سرطان زا است، لپ تاپ می تواند به عقیم شدن افراد منجر شود، این ها شنیده هایی است که شاید به گوش شما هم رسیده باشد، اما واقعا این موارد تا چه اندازه واقعی است، آیا امواج موبایل به بدن آسیب میزند؟ برای اطلاع از پاسخ این سئوال و سئوالات دیگر گفتگوی ما با یک متخصص را دنبال کنید

دکتر فرامرز امیری متخصص مغز و اعصاب بیان کرد :امواج موبایل ، امواج الکترومغناطیسی با قدرت کم هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی معتقد بودند این امواج باعث آسیب جدی به مغز می شود اما صحت این نظریه مشخص نشد چرا که شدت امواج الکترومغناطیسی آنقدر کم است که به مغز آسیبی وارد نمی کند برخی دیگر مطرح کردند این امواج باعث حرارت در نسج مغز وآسیب بافتی می شود و این آسیب بافتی مغز را درگیر بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان می کند .

وی در ادامه افزود : تا سال ۲۰۱۶ که در آن قرار داریم نتایج متناقض بوده ،برخی از یافته ها که در مجلات معتبرهم چاپ شده است براین مبنا بود که گوشی موبایل در استفاده بیش از ۱۰سال می تواند افزایش تومورهای مغزی را بالا ببرد اما یکسری از بررسی های دیگر این موضوع را رد کردند ،در حال حاضر آژانس بین المللی تشعشعات تاثیر موبایل و امواج موبایل را در گروه B دسته بندی می کند یعنی این اثرات هنوز ناشناخته است و هیچ مستندی در پشت این مباحث وجود ندارد که بصورت بالینی سبب افزایش رخداد تومورهای خوش خیم و بد خیم شود .

همان طور که گفته شد سرطان زا بودن امواج موبایل تا به امروز اثبات نشده است اما بطور کامل نمی شود گفت که بر روی انسان و عملکرد مغزش بی تاثیر است زیرا سبب افزایش اختلال در کارکرد نسج مغز می شود ، یکی از مهم ترین این اختلال ها سردرد های مقاوم به درمان است و در بیماران میگرنی باعث افزایش سردرد می شود و مشخص شده است استفاده بیش از اندازه تلفن های همراه باعث افسردگی ، اضطراب ، کاهش تمرکز، خطا در محاسبات می شود به طور کلی قدرت تمرکز را از مغز می گیرد .

امیری توصیه کرد : افراد برای کمتر آسیب زدن به مغز می توانند از هندزفری ها برای مکالمه استفاده کنند چرا که هرچه فاصله امواج با نسج مغز بیشتر باشد آسیب و اختلال کمتری به مغز وارد می شود و خطرات کاهش میابد . نکته قابل ذکر این است که افراد هنگام خواب به هیچ عنوان گوشی روشن را کنار سر خود قرار ندهند ، زمان هایی که به مدت طولانی با موبایل کار نداریم یا زمان هایی که خواب هستیم تلفن همراه را خاموش یا در حالت پرواز قرار دهیم .

آقایان حواسشان باشد تلفن همراه خود را هرگز در جیب جلو شلوار خود قرار ندهند این کار مردان را دچار اختلالات جنسی و حتی ناباروری می کند ، زیرا اثبات شده است قسمت هایی که پوشش استخوانی ندارد آسیب پذیری بیشتری نسبت به قسمت های دیگر دارد .

این تخصص مغز و اعصاب افزود: استفاده از موبایل برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر این استفاده از حد مجاز بیشتر باشد، خطر آفرین خواهد بود. مثلا خانم های باردار دقت کنند روزی که از موبایل بیشتر استفاده می‌کند، دچار سردرد می‌شوند یعنی امواج بیش از حد مجاز روی او تاثیر گذاشته و این ممکن است خطراتی هم برای جنین ایجاد کند. خانم‌های باردار حواسشان باشد که نباید آنقدر از موبایل استفاده نکنند که دچار سردرد، ناراحتی و یا بی‌خوابی شوند.

امیری در رابطه با استفاده بیش از حد کودکان از تبلت و موبایل اظهار کرد: امروزه با افزایش تکنولوژی کودکان دیگرمانند قدیم به بازی های اجتماعی و پرتحرک علاقه نشان نمی دهند و بیشتر وقت خود را پای تبلت ، موبایل و لپ تاپ ها می گذرانند در واقع این کودکان دچار ۳ ناهنجاری در اجتماع می شوند . بلوغ زودرس ،پرخاشگری و درون گرایی سه آسیب جدی است که در کمین این گروه از کودکان است. اطلاعات نا به جایی که از طریق شبکه های اجتماعی و ... در اختیار کودکان قرار می گیرد آنها را درگیر بلوغ زودرس می کند در اینجا فقط بلوغ جنسی مطرح نیست بلکه از همه جهات کودک تحت تاثیر قرار می گیرد .

پرخاشگری ، اضطراب و تندی از ویژگی هایی است که امروزه در کودکان بسیار شاهد هستیم و همه این عوامل از استفاده های طولانی مدت و نابجا از تبلت ها ، موبایل و ... سرچشمه می گیرد. در آخر درون گرایی ، که در نسل پیش رو بسیار دیده می شود و آمار ها رو به افزایش است و جدی ترین خطری است که کودکان را تهدید می کنند چرا که باعث می شود کودکان رفتار اجتماعی ضعیف تری را در اجتماع از خود نشان دهند ، تحرکشان کمتر می شود و افزایش وزن در کودکان بیشتر می گردد. والدین باید دقت داشته باشند که کودکان را نباید از استفاده به کل از تکنولوژی منع کرد چرا که این دیدگاه در این عصر کاملا ناصحیح بوده و فقط کافی ست روش درست استفاده کردن را به کودکان بیاموزند .اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اولین فیلم از حادثه سقوط هواپیما در کرج +تصاویر اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود قاتل ملیکا فردا اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) معلم منحرف به دانش آموزان کارهای مستهجن یاد می داد! +عکس قاتلان صادق برمکی به این شرط اعدام می شوند / درخواست جنجالی مادر داغدیده! +فیلم زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات عکس/ محل سقوط بویینگ٧٠٧ در صفادشت کرج سوختن 17 معتاد به خاطر آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد+ عکس عکس سلفی بهرام رادان با گاوها در اهواز جنجال عجیبی به پا کرد+ عکس صید ماهی عجیب توسط زن ماهیگیر+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرطان تلفن سرطان موبایل خطرناک پرواز تصاویر دختر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس فیلم پسر اعدام قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر مخربی که از ذهن نوجوانان هرگز پاک نمی‌شود

ایسنا/قم یک روانشناس گفت: تعداد بسیار بالایی مراجعه‌کننده کودک و نوجوانی را روزانه مشاهده می‌کنیم که به دلیل نبود فرهنگ‌سازی و آموزش تصاویری را دیده‌است که هرگز از ذهن او پاک نمی‌شود و این بسیار آسیب‌زا است در این موارد تنها کاری که ما به عنوان یک روانشناس برای این دسته افراد می‌توانیم انجام دهیم کمرنگ کردن آن‌ تصاویر در ذهن آن‌ها است.

اخیرا خبری مبنی بر احتمال ممنوعیت گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه برای افراد زیر ۱۶ سال در انگلیس منتشر شد. طبق این خبر گفته شده است داده‌های مطالعه‌ای که روی ۲۴۹۶ والدین کودکان مدرسه‌ای در انگلیس انجام شد، نشان داد که ۵۸ درصد از والدین معتقدند دولت باید تلفن‌های هوشمند را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع کند. وزیر فناوری انگلیس گفته در فکر محدود کردن افراد زیر ۱۶ سال از خرید گوشی‌های هوشمند است. اینکه تا چه اندازه این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در سطح دنیا می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فردی مربوط به این موضوع، موثر باشد و یا اینکه به طور کلی نقش آموزش و فرهنگ‌سازی و در مقابل ممنوعیت و محدودیت کدام یک تأثیر بیشتری خواهند داشت، مسئله‌ای است که می‌توان از منظر روانشناسی به آن پی‌برد.

در این رابطه ایسنا با یک کارشناس حوزه کودک و نوجوان به گفت‌وگو پرداخته‌ است.

پریسا ارجمندی عنوان کرد: افراد زیر ۱۳ سال نباید به وسیله گوشی تلفن‌همراه و یا هر وسیله ارتباط جمعی دیگری برای سرگرمی از اینترنت استفاده کنند و اگر بازی هم قرار است با گوشی انجام دهند بهتر است به صورت آفلاین باشد.

وی گفت: طبق تحقیقات در بازه سنی ۷ تا ۱۰ سال با ورود بچه‌ها به مدرسه، نیاز به وجود موبایل‌های هوشمند برای بهره‌مندی از آموزش آنلاین ایجاد می‌شود، در این شرایط، روانشناسان پیشنهاد می‌کنند از یک گوشی همراه هوشمند، لپ‌تاپ یا تبلت به صورت عمومی و مشترک در خانه استفاده کنید و زمان استفاده از آن مشخص باشد.

این روانشناس بیان کرد: کشورهای مختلف، قانون‌های متفاوتی برای استفاده از گوشی تلفن‌همراه، تبلت و کامپیوتر دارند این امر به فرهنگ‌سازی، آموزش و بومی‌سازی که در هر کشور انجام می‌شود بستگی دارد، بنابراین هر کشور بنا بر شرایط محیطی خود نسبت به وضع قانون در رابطه با شرایط سنی استفاده از این وسایل تصمیم می‌گیرد.

ارجمندی اضافه کرد: به هر صورت در دوره کنونی کودکان بسیار بیشتر از گذشته به گوشی تلفن‌همراه و تبلت وابسته شده‌اند و والدین نیز در بیشتر مواقع به راحتی آن‌ها را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند، گاهی بدون اینکه دارای زمان‌بندی مشخص و یا کنترل شده باشد.

وی بیان کرد: آنچه مسلم است اینکه حتی اگر قوانین زیادی هم در استفاده یا عدم استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای گروه‌های سنی مختلف وجود داشته باشد، باز هم این وسایل به وفور در اختیار کودکان و نوجوانان است؛ بنابراین مهم‌ترین مسئله آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه به ویژه از سمت والدین است.

این روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: به‌هیچ عنوان کودکان زیر ۲سال نباید از گوشی و تبلت استفاده کنند از سن ۲ تا ۷ سال نیز نهایتا ۱ ساعت در طول روز می‌توانند از این وسایل استفاده کنند، با افزایش سن کودکان می‌توان ساعت استفاده از گوشی و تبلت را اندکی برای آن‌ها بیشتر کرد، به هرحال نهایت استفاده یک کودک باید ۳ ساعت باشد نه بیشتر.

ارجمندی گفت: درست است که نهایتا ۳ ساعت را برای استفاده کودکان از گوشی تلفن‌همراه و تبلت درنظر گرفتیم اما چیزی که مهم است اینکه کودک و یا نوجوان در این ۳ ساعت چه استفاده‌ای از این وسایل دارد؟ آیا صرفا سرگرمی و بازی است؟ آیا جستجوهای از روی سرگرمی و وقت‌گذرانی در اینترنت است؟ و یا اینکه نوجوان برای یک مطلب علمی مربوط به درس‌هایش در حال سرچ کردن است؟

این روانشناس حوزه کودک و نوجوان گفت: آموزش، کلیدی‌ترین مفهومی است که در این مسئله باید مورد توجه خانواده‌ها باشد تا از آسیب‌های بعدی کودک و نوجوان در استفاده از گوشی تلفن‌همراه و امثال آن کاسته و یا جلوگیری شود، تفهیم خط قرمزها و تربیت جنسی در این موضوع بسیار مهم است.

وی در پایان یادآور شد: به هرحال کودکان و نوجوانان با دنیای مجازی امروزه به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند و خانواده‌ها نمی‌توانند از این واقعیت فرار کنند، به ویژه از زمان شیوع کرونا که این ارتباط گسترده‌تر و شایع‌تر شد، بی‌وقفه گوشی تلفن‌همراه در دست کودکان و نوجوانان بود، درست‌ترین کار آموزش و فرهنگ‌سازی است. همچنین باید توجه داشت که مدام چک کردن بچه‌ها و گوشی‌ یا تبلت‌های آنان نه تنها صحیح نیست بلکه آثار سوء و مخربی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چگونه عمل می‌کند؟
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!
  • پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید موبایل هوشمند داخلی
  • یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای پاراقشلاق از آنتن دهی ضعیف موبایل
  • تصاویر مخربی که هرگز از ذهن کودکان و نوجوانان پاک نمی‌شود
  • تصاویر مخربی که از ذهن نوجوانان هرگز پاک نمی‌شود
  • چرا نباید از گوشی هوشمند خود در سرویس بهداشتی استفاده کنید؟