Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قرار است از هفته آینده هفته ای ۵ هزار تن دام زنده کوچک از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع شود.

عباس قبادی در نشست صبحانه کاری با مدیران اتحادیه‌های تعاونی‌های تولید و مصرف در اتاق تعاون ایران درباره نقش تعاونی‌ها در توزیع کالاهای اساسی اظهار داشت: قرار است ۵۳ میلیون تن کالای اساسی را تعاونی‌ها توزیع کنند که برای این منظور ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد یورو از هزینه این طرح را در اختیار اتاق تعاون قرار خواهیم داد تا تعاونی‌ها کالاهای اساسی را توزیع کنند.

قبادی با بیان اینکه آمریکا جنگ تمام عیاری را با ما شروع کرده و یکی از اشکالات دولتی‌ها این است که هنوز باور نکرده‌اند چه جنگی از سوی آمریکا علیه ایران آغاز شده است، افزود: با توجه به تشکیل اتاق جنگ علیه ایران از سوی آمریکا، تنها راه نجات کشور، تولید و صادرات است و کنار این دو، تنظیم بازار و اشتغال نیز خود به خود ایجاد خواهد شد.

وی یکی دیگر از اشکالات موجود در کشور در فضای جنگ اقتصادی را صادرات کالاهای خام دانست و ادامه داد: این روند بدترین جفا به کشور است. به طور مثال ما با صادرات گوجه مخالف بودیم اما گوجه کشاورزان بوشهری روی دست آنها بود و کشاورزی این منطقه در حال نابود شدن بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور مجوز صادرات گوجه از استان بوشهر موافقت کرد ولی اعضای ستاد تنظیم بازار مخالف بودند و می‌گفتند باید سیب‌زمینی و گوجه به شکل رب یا فرآورده صادر شود.

شیرخشک را قاچاق می کردند

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قرار است گندم برای مصارف آزادپز تا پایان امسال از بورس کالا خارج شود و مستقیم به کارخانه‌های آسیاب گندم ارسال شود، در خصوص شیرخام یادآور شد: در این ستاد رقم خرید شیرخام از دامدار کیلویی ۲۰۰۰ تومان تعیین شد اما اتفاق بدی که افتاد، این بود که بخشی از شیرخشک قاچاق می‌شد.

وی ادامه داد: صلاح نمی‌بینم که شیرخشک وارد شود چون به اندازه کافی شیر در کشور تولید شده و سالانه ۹ میلیون تن تولید شیرخام داریم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مشکل مالیات شرکت‌های تولیدی گفت: آمادگی داریم برای سال آینده سقف مالیات شرکت‌ها را معادل سقف مالیاتی سال قبل تعیین کنیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با این موضوع موافق است.

۱۶ فروند کشتی نهاده دامی منتظر تخلیه است

قبادی درباره افزایش قیمت نهاده‌های دامی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی معادل یک میلیون تن نهاده، ۴۵ روز است که در حال پرداخت دموراژ به کشتی است که هزینه دموراژ هر کشتی روزی ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود و واردکننده نهاده‌ها مجبور است این مبلغ را در قیمت تمام شده نهاده‌ها وارد کرده و سبب افزایش قیمت آن از ۱۲۲۰ تومان در هر کیلو به ۱۳۵۰ تومان شده است.

وی در خصوص کمبود سیب درختی گفت: در سال جاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید سیب داشتیم و از سوی دیگر ۶ برابر سال گذشته صادرات این محصول را داشته‌ایم. من مطمئن هستم که در شب عید سال جاری با مشکل کمبود سیب درختی مواجه خواهیم شد.

واردات دام زنده از هفته آینده؛ هفته ای ۵ هزارتن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات گوشت اظهار داشت: قرار است در ستاد تنظیم بازار مصوب کنیم که بخشی از توزیع گوشت وارداتی به تعاونی‌های مصرف واگذار شود. همچنین از هفته آینده هفته‌ای ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک از فرودگاه پیام وارد شده و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع می‌شود.

واردات لاستیک از هندوستان از امروز

قبادی در رابطه با لاستیک کامیون گفت: در سفر اخیری که با ظریف به هند داشتیم، قرار شد این کشور ما را از تحریم لاستیک خارج کرده و از امروز لاستیک از هند وارد کنیم.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان عشایری گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند.

شایان نادری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آبرسانی به این افراد با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام جامعه عشایری از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، افزود: آبرسانی پایدار یکی از اولویت‌های اجرایی سازمان عشایری است.

نادری ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای تولید گوشت قرمز، ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی میان جامعه عشایری توزیع می‌شود که توزیع این نهاده‌ها برای یک میلیون راس شروع می‌شود و تا ۶ میلیون راس ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در فاز دوم یعنی توزیع نهاده میان دو تا سه میلیون راس دام عشایری قرار داریم و زمانیکه توزیع میان ۶ میلیون راس دام انجام شود، بیش از ۲۰ درصد به ظریفت تولید گوشت قرمز افزوده می‌شود.

رییس سازمان عشایری تصریح کرد: خشکسالی‌ها تاثیر مستقیمی بر روی تعداد دام‌های عشایری گذاشت که توزیع نهاده‌های دامی در راستای حفظ و افزایش تعداد دام و گله‌های عشایری است.

وی با اشاره به حوزه اشتغال زایی نیز گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در چهار حوزه صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی و گوشت قرمز به عشایر در ۳۱ استان اختصاص یافت و در سال جاری مقدار این عدد افزایش می‌یابد.

نادری تاکید کرد: بانوان عشایری پتانسیل بالایی در تولید صنایع دستی دارند و آن‌ها در کنار کار دامداری صنایع دستی نیز تولید می‌کنند که تامین مواد اولیه آن با پرداخت سرمایه درگردش از سوی سازمان حمایت می‌شود و اتصال به بازار نیز با کمک تعاونی‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • مالکین خودرو سالانه چهار حلقه لاستیک باتعرفه دولتی دریافت می کنند
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان
  • بیش از ۸۳ درصد سهمیه کود در آذربایجان‌غربی جذب شد
  • حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند