Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به میزان 6 درصدی نرخ بیسوادی در این استان گفت: بیسوادی از این استان باید بصورت کامل ریشه کن شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: اگرچه پس از انقلاب اسلامی اقدام هایی برای ریشه کنی بیسوادی انجام و نرخ باسوادی از 25 درصد به 94 درصد برای جمعیت بالای 6 سال رسیده ولی این روند باید تا پوشش 100 درصدی تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: باید با حرکت جهادی و انقلابی نرخ باسوادی تا پایان برنامه ششم توسعه باید به صفر برسد و تمامی ارگان های مربوطه در این زمینه باید مشارکت داشته باشند.
استاندار ایلام گفت: اگرچه تلاش گسترده ای در راستای سوادآموزی استان ایجاد شده است اما از برنامه ششم توسعه عقب هستیم و باید این فاصله جبران شود.
سلیمانی دشتکی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در مناطق محروم را ستودنی دانست و گفت: ارتقای نرخ سواد استان ایلام از 25 درصد در زمان قبل از انقلاب به 5 ،94 درصد قابل تقدیر است اما نباید به همین میزان بسنده کرد.
وی افزود: در عصر حاضر با وجود این همه پیشرفت و توسعه در عرصه علم آموزی وجود افراد بیسواد در جامعه پذیرفتنی نیست.
استاندار ایلام در ادامه بر همکاری و کمک دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی برای ریشه کنی بیسوادی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه عده ای از افرادی که نیازمند علم آموزی هستند از جامعه هدف این نهادهای حمایتی است می طلبد در راستای ارتقای وضعیت این افراد بحث سوادآموزی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: برای جذب حداکثری سوادآموزان باید مشوق هایی را ایجاد تا زمینه گرایش افراد بیسواد برای فراگیری علم فراهم شود.
استاندار ایلام گفت: همچنین در کنار سوادآموزی، آموزشهای شغلی هم با هدف اشتغالزایی به این افراد ارایه شود.

*** مدرسه شهید کرمی ایلام به بوستان دانش آموزی تبدیل می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: مدرسه شهید کرمی شهر ایلام که در زلزله پارسال دچار حادثه شد به بوستان دانش آموز تبدیل خواهد شد.
اسفدیار رستم زاد افزود: این ملک اگرچه توسط شهرداری به بوستان دانش آموزی در آینده تبدیل خواهد شد ولی مالکیت آن همچنان به این اداره کل تعلق خواهد داشت.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال استان سال 55 از 25.38 درصد به 94.5 درصد تا سال 95 رسیده است.
سمیه حیدری افزود: میزان باسوادی زنان در سال 55 به مقدار 12.23 درصد بوده و اکنون به 92.5 درصد رسیده است.
به گفته وی، نرخ باسوادی مردان این استان نیز از 38.18 درصد سال 55 اکنون به 96.6 درصد رسیده است.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نشست آموزش و پرورش سوادآموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی