Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران جنبش امل، پرچم های برافراشته شده لیبی در خیابان های بیروت به دلیل حضور در اجلاس عربی اقتصادی را به زیرکشیدند و علت این اقدام به مسئله «امام موسی صدر» برمی گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، صفحه های شبکه های اجتماعی فیلم ویدیویی را منتشر کردند که تعدادی از هواداران جنبش امل اقدام را هنگام پایین کشیدن پرچم لیبی در مرکز بین‌المللی نمایشگاهی بیروت نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچم لیبی را مدیریت مراسم در ریاست جمهوری لبنان به منظور آماده سازی اجلاس عربی اقتصادی که قرار است 19 این ماه برگزار شود، در تعدادی ازمناطق از جمله بیروت برافراشته کرده است.

 

هوادران جنبش امل با پایین کشیدن پرچم لیبی، تصاویر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و «امام موسی صدر» و پرچم جنبش امل را به جای آن قرار دادند.

هواداران این جنبش با موتورسواری در خیابان های بیروت و مقابل هتل «فور سیزن» شعارهایی همچون «جان و خون فدای تو ای امام»، «جان و خون فدای تو ای نبیه» را سردادند و تصاویری از امام موسی صدر و نبیه بری را در دست داشتند.

 

جنبش امل با دعوت لیبی به اجلاس اقتصادی بیروت به دلیل همکاری نکردن با دولت لبنان در کشف سرنوشت امام موسی صدر که در زمان «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی در این کشور ناپدید شد، مخالف کرد.

در همین حال، عضو شورای اعلای دولت در لیبی، مشارکت دولت وفاق ملی را در اجلاس اقتصادی عربی دربیروت اعلام کرد.

 

«سعد بن شراده» عضو شورای اعلای دولت لیبی گفت: وزیر اقتصاد دولت وفاق لیبی در اجلاس اقتصادی توسعه عربی حضور خواهد داشت.

بن شراده افزود: اعتقاد ندارد که حضور لیبی یا نماینده آن در اجلاس اقتصادی پیامدهایی داشته باشد، اما حضور وزیر اقتصادی در این اجلاس برای این است که این همایش رنگ و بوی اقتصادی دارد.

 

وی ادامه داد: دولت لیبی به طور جدی با پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر برخورد نکرده است. این مسئله از بیش از سه دهه است که برروابط لیبی – لبنان سایه افکنده است. پس از 2011 و دولتهای بعدی در لیبی نیز این پرنده با دولت لبنان بازنشده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز سفر رئیس جمهور حسن روحانی فرمانده کل ارتش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی جنبش امل لبنان لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید

دریافت 219 KB

همشهری آنلاین: هزاران نفر از شهروندان آمریکایی حامی فلسطین با برگزاری تظاهراتی بزرگ در مقابل کارخانه خودروسازی تسلا در کالیفرنیا با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

حامیان فلسطین خواستار توقف ارتباطات و فعالیت کارخانه تسلا با اسرائیل شدند و تسلا را شریک نسل کشی در غزه عنوان کردند.

کد خبر 844974 برچسب‌ها اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد