Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره آموزشی طرح ملی هر مسجد یک خبرنگار با حضور ۴۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «علی چراغی پور»، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در حاشیه این دوره آموزشی، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در سطح کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه حدود 40 عنوان برنامه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این ایام برگزاری دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار است که امروز در این جلسه حدود 40 نفر از اعضای کانون‌های مساجد حضور دارند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور و 295 کانون نیز در سطح استان فعالیت دارند که اگر هر کانون یک خبرنگار داشته باشند بستر مناسبی در راستای کار اطلاع‌رسانی و پوشش خبری فعالیت‌های کانون‌های مساجد فراهم می‌شود.

 

چراغی پور، با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اساسی در فرهنگ هر کشوری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند، یادآور شد: امروز دشمنان هجمه‌های شدید تبلیغاتی و رسانه‌ای برعلیه باورها و رازش های اسلامی جوانان دارند که باید جوانان و کانون‌های مساجد باید به سلاح آگاهی از سواد رسانه‌ای مجهز باشند.

 

وی، هدف از برگزاری دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار تربیت نیروهای مستعد در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و تأثیر بر افکار عمومی عنوان کرد و افزود: امید است با برگزاری این دوره‌های آموزشی شاهد نیروهای انقلابی در قامت شهروند خبرنگار در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و مقابله با هجمه رسانه‌های غربی باشیم.

 

چراغی پور، تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر مصادف با 12 بهمن سال جاری گروه سرود 600 نفره کانون‌های مساجد استان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، همخوانی سرود برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های اصلی دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خواهد بود.

 

مهدی فتاحی معاون خبر صداوسیمای مرکز استان ایلام نیز در این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان از محتوای اخبار و هدف اخبار منتشره و داشتن قدتر تجزیه‌وتحلیل در این حوزه، ابراز کرد: امروز شاهد بارش خبری از سوی دنیای غرب با اهداف مغرضانه به مست جامعه ایران هستیم که نهاد و بنیان خانواده و فرهنگ ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است.

 

وی، تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با این هجوم رسانه‌ای غرب، داشتن قدرت تجزیه‌وتحلیل و آگاهی از اهداف دشمنان در نشر اخبار نادرست و کاملاً با جهت‌گیری سوء است که می‌تواند زمینه‌ساز خنثی شدن توطئه‌های دشمنان ملت ایران اسلامی باشد.

 

فتاحی، با تقدیر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام و خبرگزاری شبستان در برگزاری این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: امید است که برگزاری این دوره بتواند نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در عرصه‌های مختلف فرهنگی دینی و مذهبی برای سایر اقشار جامعه بازگو کند.

 

گفتنی است، در این دوره آموزشی که از صبح امروز ساعت 8 در سالن مجتمع ارشاد ایلام برگزارشده مباحثی در خصوص ساختار خبر، عناصر خبری، ارزش‌های خبری، قالب‌های خبری و همچنین مدیریت رسانه‌ای و ارتباط مؤثر رسانه‌ای مطرح شد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان روز پرستار فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم والده مادر حضرت زینب س اصفهان خبرگزاری شبستان بیرجند طرح هر مسجد یک خبرنگار سواد رسانه ای کانون های مسجد خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند