Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرامرز شاکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهارداشت: استان کردستان از حیث آلودگی به مواد مخدر جزو استان های پاک است و کمترین معتاد و فروشنده مواد مخدر در کشور مربوط به استان کردستان است.

وی افزود: یکی از اولویت های ناجا در سال ۹۷ مقابله با توزیع و عرضه مواد مخدر بوده که در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پاکسازی مراکز آلوده و جرم خیز و برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح از ابتدای سال ۹۷ تا بیستم دی ماه جاری ۸۰۵ طرح در سطح استان اجرا شده که ۶۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شده است.

شاکری یادآور شد: در همین ارتباط دو هزار و ۶۱۳ نفر از عوامل تهیه، توزیع و فروشنده و معتاد در این مدت دستگیر شده اند که ۵۳۶ نفر آن معتادان متجاهر بوده که به کمپ های ترک اعتیاد اجباری مردان و زنان منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع دستگیر شدگان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته ایم و بیان کرد: البته ما در استان ۵۳۶ معتاد متجاهر نداریم و این آمار به این دلیل است که تعدادی از افراد دستگیر شده برای چندمین بار بوده که دستگیر شده اند و به کمپ ها معرفی شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در ادامه گفت: همچنین در این مدت هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر با کارهای تحقیقاتی، شناسایی، دستگیر و منهدم شده است.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه پس از دستگیری معتادان متجاهر و معرفی آنها به کمپ های اجباری شاهد هستیم پس از گذشت چند ماه دوباره آلوده این مسئله شده که نشان از ضعف در مراقبت های پس از ترک معتادان است.

وی افزود: در حال حاضر مرکز بازپروری و کمپ های اجباری ترک اعتیاد بانوان و آقایان در استان فعال است اما به دلیل نبود زیرساخت های کافی امکان دستگیری و معرفی همه معتادان به این مراکز وجود ندارد و در صورتی که این زیرساخت ها توسعه یابند، پلیس آمادگی دارد در کمتر از ۴۸ ساعت تمام معتادان سطح شهرها را جمع آوری کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان ادامه داد: مراقبت های پساز خروج از کمپ های ترک اعتیاد متاسفانه در استان بسیار کمرنگ است و به همین دلیل بیشتر کسانی که ترک کرده اند پس از گذشت چندی به دلایل مختلف بازهم به آن سو کشیده می شوند.

شاکری یادآور شد: موثرترین عامل برای بازدارندگی از ورود دوباره به این چرخه بحث اشتغال است و اگر مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای این افراد مرتفع شود، بیشتر آنان به این سمت کشیده نخواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سن اعتیاد نسبت به گذشته کاهش یافته، بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم دانش آموزان بیشتر از قبل درگیر مواد مخدر شده اند و جلوگیری از این امر نیازمند توجه بیشتر خانواده ها به جوانان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به اینکه زمینه و دروازه ورود به اعتیاد، سیگار و قلیان است، گفت: وقتی می بینیم در خانواده ای پدر و مادر و یا اشخاص بزرگتر خانواده به این مسائل ورود پیدا کرده اند دیگر نمی توان به جوانان گفت به سمت سیگار، قلیان و اعتیاد نروند.

شاکری اظهارداشت: کار مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و خوشبختانه در این زمینه همکاری لازم بین دستگاه های مربوطه برقرار است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: دفتر پیشگیری از اعتیاد در مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده و پلیس آمادگی هرگونه همکاری، مشاوره و اطلاع رسانی با مردم را در این زمینه دارد و مردم نیز با مراجعه حضوری و یا تماس تلفی از طریق سامانه ۱۲۸ می توانند موارد مربوط به حوزه مواد مخدر را به اطلاع پلیس برسانند.

کد خبر 4512642

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس مبارزه با مواد مخدر سنندج مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ حسن هاشم نیا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان به قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کشف شد.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند