Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: دولت در لایحه بودجه سال 98، توجه ویژه ای به پایداری اقتصاد در برابر تحریم ها داشته و این امر یکی از شاخصه های مهم این لایحه است.

حسن پارسی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال 98، چند محور اصلی را مبنا قرار داده است که یکی از این محورها، پایداری بودجه در برابر تحریم ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لایحه بودجه سال 98 بر اساس صادارت روزانه یک و نیم میلیون بشکه پیشنهاد شده که قیمت هر بشکه نفت 54 دلاردر نظر گرفته شده است این در حالی است که در کشورهای منطقه قیمت پیش بینی شده برای نفت 70 تا 80 دلار است.

* کاهش وابستگی لایحه بودجه به نفت
پارسی پور با تاکید بر اینکه وابستگی لایحه بودجه به نفت کاهش یافته است گفت: رویکرد دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نشان از این است که بودجه و افتصاد کشور تحت شعاع تحریم ها قرار نگیرد.
وی افزود: دولت در سال 97، 27 میلیارد دلار از اعتبارات نفت در بودجه لحاظ کرده بود اما در لایحه بودجه سال 98این رقم به 21 میلیارد دلار کاهش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: برخی بر این تصور بوده اند که دولت با دلار 82 هزار ریالی بودجه را می بندند از این رو گمان بر این بوده که وابستگی بودجه به نفت زیاد شده است، این در حالی است که 14 میلیارد دلار از 21 میلیارد دلاری که دولت برای بودجه نفت پیش بینی کرده، برای تامین کالای اساسی است که با دلار 42 هزار ریالی بسته شده است.
وی گفت: این امر نشان می دهد دولت در لایحه بودجه سال آتی، موضوع پایداری در برابر تحریم ها را مد نظر داشته و علاوه بر آن معیشت مردم و کاهش وابستگی بوجه به نفت به خوبی مورد توجه بوده است.

* توجه به معیشت مردم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه توجه به معیشت مردم، یکی دیگر از محورهای اصلی در لایحه بودجه است افزود: دولت در لایحه بودجه سال 98، 113 هزار میلیارد تومان از 407 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را به معیشت مردم اختصاص داده است البته اختصاص این میزان اعتبار با نگاه اقتصاد مقاومتی بوده است.
پارسی پور، شفاف سازی و رعایت انضباط بودجه ای را از شاخصه های لایحه بودجه عنوان کرد و گفت: ردیف های بودجه ای در این لایحه به صورت شفاف قابل پیگیری و رصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، توجه به علم و آموزش در آموزش عالی و آموزش و پرورش، توجه به محیط زیست و توجه به اعتبارات فرهنگی را از دیگر محاسن لایحه بودجه سال 98 عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت مقاوم سازی اقتصاد را به عنوان رویکرد اصلی و مهم در لایحه بودجه مورد توجه قرار داده است تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال یکی از محورهای مهم لایحه بودجه است و در آن طرح های ناتمام صنعتی، معدنی و کشاورزی در بخش دولتی و بخش خصوص مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که طرح های ناتمام که بالای 90 درصد رشد دارند در اولویت باشند و سریع تر به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه در این زمینه، طرح های عمرانی در اولویت هستند تصریح کرد: طرح های عمرانی که با اقتصاد و معیشت مردم ارتباط دارد حایز اهمیت هستند

* توجه به توازن منطقه ای
پارسی پور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98، سهم اعتبار استانی برای استان ها افزایش یافته است آن را از ویژگی های ارزشمند این لایحه عنوان کرد و افزود: رویکرد بر این است که از سهم اعتبارات ملی کاهش یافته و به سهم اعتبارات عمرانی استان ها افزایش یابد.
وی تصریح کرد: بر این اساس با رویکرد تمرکز زدایی، 15 درصد از اعتبارات ملی به اعتبارات استان ها سوق داده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد تا توازن منطقه ای محقق شود و سطح توسعه یافتگی متوازن باشد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بودجه 98 پايداري در تحريم ها خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با ما در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف‌ای تی اف، سیاست خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و اینها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم مرتبط است، آقای رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند. 

او افزود: در حال حاضر هر چقدر به این در و آن در می‌زنند نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشار‌ها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشار‌های معیشتی و اقتصادی بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های بخش تندرو مجلس است، چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با آقای اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه کردیم ۶ ماده بود، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ طرح تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و در مقابل نظام موضع گیری کنند و در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم. 

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس تلقین دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می‌کنند. 

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

منبع: منیبان

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)