Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انجمن زرتشتیان و سایر ادیان باید جشن های خود را به شکل فراگیر برگزار و دستاوردهای چهار دهه همدلی موحدانه را به دنیا نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 24 دی) در نشست هم اندیشی و ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضوراعضای انجمن و موبد زرتشتیان شیراز گفت: می توان با هم افزایی بین انجمن های ادیان، موفقیت های بزرگی را در عرصه های فرهنگی و هنری به منصه ظهور برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: پیروان ادیان و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی و صحنه های مختلفی همچون دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدایی، همگام با آحاد مردم ایران در راستای حفظ حریم معنویت و وحدانیت نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول چهار دهه از حیات خویش، همچون چتری برای پیروان همه ادیان و مذاهب بوده است، خاطرنشان کرد: افتخاری است برای فرهنگ و ارشاد اسلامی که بتواند زمینه و بستری مناسب برای فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی ادیان توحیدی بدون هیچ گونه تفاوت و تبعیضی فراهم کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی توسط انجمن زرتشتیان شیراز از 14 سال پیش تا کنون، بیان کرد: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انجمن زرتشتیان و سایر ادیان باید جشن های خود را به صورت فراگیر برگزار و دستاوردهای چهار دهه همدلی موحدانه را به دنیا نشان دهند.

 

در ادامه جلسه هم «افلاطون سهرابی»، عضو انجمن زرتشتیان با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی و اشاره به برخی از دغدغه های جامعه زرتشتیان، گفت: جامعه زرتشتیان شیراز مفتخر است که در کنار سایر فعالیت های فرهنگی و مذهبی همچون انتشار نشریات اختصاصی، برگزاری مراسم دینی و مسابقات ورزشی در سال جاری موفق به کسب مقام برتر در المپیاد دینی زتشتیان کشور شدند.

 

همچنین در این دیدار، خدادادی، عضو انجمن زرتشتیان شیراز ضمن اشاره به همراهی و همگامی هموطنان مسلمان در زمینه های فرهنگی و اعتقادی زرتشتیان، به رویکرد رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی در خصوص انتصاب برخی فعالیت ها و اندیشه های معارض با آموزه های زرتشت به نام جامعه زرتشتیان ایران، خاطر نشان کرد: این نوع دیدگاه از نظر جایگاه مذهبی و فقهی زرتشت مردود و معتبر نیست.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان روز پرستار سفر رئیس جمهور به گلستان سفر رئیس جمهور شیراز بیرجند خبرگزاری شبستان بارش برف آموزش و پرورش گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زرتشت آیین زرتشت ادیان و مذاهب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود