Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خطای کد در اسکایپ برای اندروید، به مهاجم امکان دسترسی به عکس‌ها، مشاهده مخاطبین و حتی ارسال پیام بدون نیاز به احراز هویت را می‌دهد.

مهاجم همچنین می‌تواند مرورگر دستگاه را به‌طور مستقیم از اسکایپ راه‌اندازی کند. برای این کار، فقط باید یک لینک را در یک پیام جدید تایپ کند، پیام را ارسال کند و سپس روی لینک کلیک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجم برای سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری، نیاز به دسترسی مؤثر به دستگاه هدف دارد. سپس، باید یک تماس اسکایپ را دریافت کند و به آن پاسخ دهد. به‌طور معمول، با دستگاه قفل‌شده، مهاجم نباید دسترسی به داده‌هایی مانند عکس‌ها و مخاطبین را بدون تأیید اعتبار با یک رمز عبور، یک PIN، یک الگوی قفل صفحه یا یک اثر انگشت داشته باشد، اما با وجود این آسیب‌پذیری، مهاجم می‌تواند پس از پاسخ به تماس، اجازه دسترسی به داده‌های کاربر، حتی اگر دستگاه قفل شده باشد را پیدا کند.
گفتنی است این آسیب‌پذیری که میلیون‌ها تلفن همراه اندرویدی دارای اسکایپ را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در ماه اکتبر کشف و بلافاصله به مایکروسافت گزارش شد. این شرکت به سرعت پاسخ داد و موضوع را در نسخه جدید اسکایپ رفع کرد.
باتوجه به افزایش میزان تماس تصویری و محبوبیت بسیار اسکایپ در میان کاربران ایرانی، توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت آخرین نسخه از این نرم‌افزار اقدام کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای اعلام کرد برای هیچ یک از موسسات آموزشی مجوز ثبت نام داوطلبان و یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صادر نکرده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای نسبت به ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه نکاتی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه برخی از مؤسسات با استفاده از آرم و اطلاعات پرتال دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ثبت نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور کرده اند، در حالی که به هیچ عنوان دارای اعتبار نبوده و وابسته به این دانشگاه نیستند.

موسساتی که با استفاده از نام و آرم دانشگاه پیام نور و با عنوان دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد فراگیر فعالیت می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و اطلاعیه‌های مربوط به آن فقط از طریق سازمان سنجش و پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود.

موسساتی نظیر سایت «فراگیر نت» که با عنوان «سامانه ثبت نام آموزش عالی آمادگی فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد» تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی در راستای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق شروع کرده و با منتسب کردن خود به دانشگاه، سو استفاده از تشابه اسمی، ارائه شماره دانش پذیری به داوطلبان و وعده‌های غیر واقعی مبنی بر قبولی در دانشگاه، اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ میلیونی از داوطلبان می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • عکسی از اصابت موشک های ایرانی به اسرائیل /نورنیوز به نقل از بی بی سی: به هر نقطه ای از اسرائیل دسترسی داریم
  • گلزنی سردار آزمون برای رم/ «دیبالا» کار مهاجم ایرانی را خراب کرد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه خواهد شد/ عکس