Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، حبیب‌الله رضادوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان امروز 24 دی ماه در جلسه ستادی، با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد است، اظهار کرد: توانمندسازی اقتصادی مددجویان با اولویت ایجاد شغل پایدار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان به آن‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی اشتغال در کمیته امداد، افزود: طرح استعداد سنجی در میان خانوارهای تحت حمایت اجرا می‌شود و بر اساس این طرح افرادی همچون زنان سرپرست خانوار،‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و یا افرادی که به نحوی توانایی کار داشته باشند شناسایی و بعد از ارائه آموزش‌های مهارتی تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رضادوست از اجرای ۱۹۰۰ طرح اشتغال در ۹ ماهه سالجاری توسط مددجویان گیلانی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۶۸۳ مورد از این طرح‌های اشتغال در زمینه‌های کشاورزی، شیلات و دام‌پروری بوده است، تصریح کرد: ۱۱۸۳ مورد از این طرح‌ها هم در زمینه خدمات و مابقی در بخش صنایع‌دستی و فعالیت‌های صنعتی و معدنی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان مستعد اشتغال‌زایی یکی دیگر از برنامه‌های مهم کمیته امداد برای رسیدن به اشتغال پایدار است، افزود: در ۹ ماهه سالجاری ۱۷۰۳ نفر در قالب آموزش‌های مقدماتی و مهارتی، توسعه و پایدارسازی در دوره‌های آموزشی مراکز جهاد دانشگاهی، مرکز تحقیقات کشاورزی، جهاد کشاورزی و آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

رضادوست خاطرنشان کرد:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله سازمان‌هایی است که در امر مهارت‌آموزی مددجویان همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد دارد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت و آشنایی مددجویان با مشاغل مورد نیاز و استفاده مطلوب از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان به نظارت بر فرآیند اشتغال توسط این نهاد به مدت سه تا پنج سال بعد از اجرای طرح اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر فرآیند اشتغال و پایداری طرح‌های اشتغال، کارشناسان فنی بازدیدهای قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی منظم انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه از افراد علاقمند برای ورود به حوزه اشتغال‌زایی حمایت‌های خوبی انجام می‌شود، افزود:‌ ارائه آموزش‌های لازم بدون نیاز به پرداخت هزینه و نظارت‌های فنی قبل، حین و بعد از اجرای طرح و دادن تسهیلات ارزان‌قیمت از جمله این اقدامات حمایتی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی کمیته امداد امام خمینی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۴۸ میلیارد تومان صرف خرید، احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مازیار محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در زمنیه تامین مسکن برای مددجویان اظهار داشت: آنچه که در سال گذشته در بخش مسکن مددجویی انجام شده از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیرین، زکات، آورده مددجو، وام قرض‌الحسنه بوده است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته 32 مورد کمک به خرید، 99 مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضاهای جانبی مسکن شهری و روستایی و 962 مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های تحت حمایت ارائه‌شده است.

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه کمک به خرید مسکن در مناطق شهری 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، گفت: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی ازجمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و ... مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه خدمات تعمیر مسکن مددجویان به‌صورت بلاعوض و معوض ارائه می‌شود یادآور شد: معرفی خانوارهای تحت حمایت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور اخذ مجوز ساخت و به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز ازجمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز