Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:13:29 GMT

اخلاق حرفه ای گلوگاه حرفه خبر است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۸۰۶۱

اخلاق حرفه ای گلوگاه حرفه خبر است

انتظامی با اشاره به اینکه عدالت جویی و راستگویی دو صفت مهم در امر خبر است، گفت: اخلاق حرفه ای گلوگاه حرفه خبر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «حسین انتظامی» در چهارمین همایش جشنواره ابوذر ضمن تشکر از بسیج رسانه در برگزاری این جشنواره گفت: چهار دوره برگزاری این جشنواره نشاندهنده دوره بلوغ آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد آثار نشاندهنده استقبال خوب از این جشنواره بوده است و سراسری بودن آن ابتکار خوبی بود که از سوی بسیج رسانه اعمال شده است، امیدواریم این جشنواره سال به سال غنی تر شود.

 

سرپرست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ابوذر از اصحاب بزرگ پیامبر گرامی اسلام بوده است، گفت: ابوذر به دو صفت راستگویی و عدالت خواهی شهرت داشته است و انتخاب این نام حتما به همین منظور بوده است. در کار رسانه بیشتر به اخلاق رسانه ای احتیاج داریم و متغیر بحران رسانه ای، اخلاق رسانه ای است.

 

انتظامی اظهار کرد: اخلاق حرفه ای گلوگاه حرفه خبر است. بازنمایی از شغل ما نزد مسئولان و مردم از خود ماست و باید اصول اخلاقی را به هم یادآوری کنیم. هر کس عضو نظام رسانه است باید بر این موضوع پایبند باشد.

 

وی ادامه داد: از اصول اخلاق حرفه خبر آن است که بدون اجازه از کسی مصاحبه نمی گیریم و صدای او را پخش نمی کنیم و به روح نظر او در مصاحبه آسیب نمی رسانیم و تیتر را در چهارچوب منویات ذهن فرد انتخاب می کنیم. راستگویی و کامل گویی از اصول حرفه ای است.

 

انتظامی اظهار کرد: مبادا خبری را که از صحت آن به درستی مطلع نیستیم، منتشر کنیم؛ این موضوع به بنیان های اخلاقی و سرمایه های اجتماعی و جایگاه رسانه آسیب می رساند و تصویر ما را نزد مردم مخدوش می کند. ابوذر عدالتخواه و عدالت جو بود.

 

وی ادامه داد: در روزگار امروز اگر عدالتخواهی و عدالت جویی را از مسیر شفافیت دنبال کنیم عملا موفق می شویم. هرچه بیشتر بر شناخت تاکید کنیم و مراقب باشیم تعبیر عکس شفافیت را به کار نبریم. شفافیت افشاگری نیست بلکه وجوه دیگری نیز دارد.

 

سرپرست سازمان سینمایی وزارت ارشاد با اشاره به راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات از سال گذشته گفت: این سامانه بر اساس قانون موظف است تا تمام اطلاعات درخواستی مردم از دستگاه های حکومتی را ظرف 10 روز در اختیار آنها قرار دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه 30 درصد درخواست ها از این سامانه اطلاعات نیست بلکه کارکردهای دیگری است که باید از دیگر سازمان ها سوال شود مثلا آنچه می توان از این سامانه سوال کرد قرارداد سازمان بسیج رسانه با سالن سوره است. آمار و اطلاعات رسمی مطالبه بر حق مردم است که در این سامانه بر آن تاکید شده است. مردم می توانند بسیاری از اطلاعات خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند. مشمولان این سامانه موسسات دولتی و حتی خصوصی که خدمات عمومی ارایه می دهند نیز می باشند مانند بانک های خصوصی./

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان سفر رئیس جمهور خبرگزاری شبستان مراسم ترحیم والده مادر اصفهان بارش برف جشنواره ابوذر خبر حسین انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

اما بعد از گذشت سه روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کد خبر 6080569 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک