Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، نتایج برخی تحقیقات که اخیراً در آمریکا انجام شده بیانگر آن است که افراد بالای 65 سال که خود را جمهوری خواه معرفی کرده اند بیش از دیگر افراد به انتشار اخبار دروغ در شبکه های اجتماعی اقدام نموده اند.

پژوهشگران دانشگاه نیویورک و پرینستون آمریکا در این تحقیقات لینک های مشترک با پایگاه های اینترنتی اخبار جعلی در فیس بوک را در جریان انتخابات ریاست جمهور 2016 آمریکا مورد بررسی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بیشتر کسانی که اخبار جعلی به اشتراک گذاشته اند از محافظه کاران بالای 65 سال بوده اند و تعداد آنان 7 برابر کسانی است که سن آنها بین 18 تا 29 سال بوده و این کار را انجام داده اند.

پژوهشگران معتقدند میان نتایج آنها در این تحقیقات و از میان بردن بی سوادی در عرصه دیجیتال مرتبط با سن افراد ارتباط وجود دارد و این به معنای ضرورت افزایش آموزش های مربوطه به شهروندان سالمند آمریکایی یا دسترسی بسیار آسان آنها به شبکه های اجتماعی است.

اندرو جیس استاد سیاست و امور عمومی دانشگاه پرینستون در این باره گفت: وقتی سالمندان بیش از جوانان نسبت به انتشار اخبار جعلی تمایل دارند پیامدهای مهمی بر چگونگی طراحی های ما برای دخالت جهت محدود کردن انتشار اخبار جعلی خواهد داشت.

پژوهشگران اعلام کردند اختلاف در تعداد افراد متمایل به انتشار اخبار جعلی میان طرفداران دو حزب آمریکا (18 درصد از جمهوری خواهان در مقابل کمتر از 4 درصد دموکرات ها) ضرورتاً به معنای ارتباط ایدئولوژی سیاسی آنها و اخبار جعلی نیست بلکه می تواند نتیجه اخبار تولید شده جعلی در زمان تبلیغات انتخاباتی به نفع ترامپ بوده باشد.

انتهای پیام/

184 / 279 انتحابات آمریکا ترامپ فیس بوک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترامپ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه رژیم جعلی اسرائیل، موجب غرور ملی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در دیدار با فرماندهان سپاه عاشورا و پدافند هوایی شمال‌غرب کشور، با تجلیل از اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: عملیات تنبیه رژیم جعلی اسرائیل نشان داد که جمهوری اسلامی ایران هر زمان اراده کند می‌تواند صحنه معادلات منطقه را تغییر دهد.

وی افزود: این عملیات چند اثر ماندگار داشت و این اقتداری که به واسطه این عملیات به دست توانمند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی اتفاق افتاد یقینا قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را شاد کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه این عملیات، دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تنبیه متجاوز، جامه عمل پوشید و برای اولین بار بود که بنا به شرایط زمانی و مکانی، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت به طور مستقیم به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی جواب دندان‌شکن بدهد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عملیات وعده صادق، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح کشورمان بود، افزود: جمهوری اسلامی در این عملیات با پهپاد‌ها و موشک‌های خود، کلیدی‌ترین و حساس‌ترین مکان‌های رژیم جعلی همچون پایگاه‌های هوایی را مورد اصابت قرار داد و این رژیم به مرور به ضربات وارده اعتراف خواهد کرد.

وی با اظهار اینکه همه مردم از هر قشری از انجام این عملیات خوشحال هستند و احساس غرور می‌کنند، گفت: کشور‌های منطقه به خصوص محور مقاومت نیز از اجرای این عملیات خوشحالند، چرا که جمهوری اسلامی نشان داد اگر اراده بکند می‌تواند صحنه معادلات منطقه را تغییر دهد.

رحمتی تاکید کرد: سرمایه اصلی کشور ما همین اتحاد و انسجامی است که در بزنگاه‌ها و نقاط حساس، دنیا را مات و مبهوت می‌کند و باید این سرمایه را قدر بدانیم.

دیگر خبرها

  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • تنبیه رژیم جعلی اسرائیل، موجب غرور ملی شد
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود