Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ساخت مسکن معلولان و محرومان از ابتدای تاسیس این استان نسبت به قبل از آن 310 درصد رشد داشته است.

علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقایسه آمار ساخت مسکن معلولان و محرومان نشان می دهد تا پیش از تشکیل استان هیچ مسکنی برای معلولان در خراسان جنوبی ساخته نشده بود اما از سال 1383 تا 1390 آمار ساخت مسکن به 731 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی برای جامعه مددجویان بهزیستی گفت: اکنون مسکن معلولان در استان به 2 هزار و 272 واحد رسیده است که نشان از رشد 310 درصدی دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز علیرغم اینکه ابتدای تشکیل استان و شکل گیری اداره کل بهزیستی هیچ عملکردی نبوده اما تا سال 90 آمار این بخش به 625 شغل رسیده است.
وی گفت: آمار وضعیت کنونی نیز نشان می دهد چهار هزار و 156 نفر از مددجویان بهزیستی استان صاحب شغل شده اند که رشد 664 درصدی را نشان می دهد.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رفاه بهزيستي مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری

سازمان بهزیستی کشور عملیات واریز نخستین مرحله حق پرستاری معلولان شدید و معلولان آسیب نخاعی را آغاز کرد.

کمک هزینه حق پرستاری فروردین و اردیبهشت معلولان آسیب نخاعی به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد.

همچنین حق پرستاری فروردین معلولان بسترگرای خانواده محور نیز به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد و قرار است مبلغ اردیبهشت ماه نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ مابه‌التفاوت حق پرستاری فروردین سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب معلولان آسیب نخاعی و بسترگرا واریز شد.

بنا به اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مرحله نخست واریز مستمری سال ۱۴۰۳ مددجویان سازمان بهزیستی کشور با احتساب افزایش ۳۰ درصدی آن واریز شد.

مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته و با ارقام زیر به حساب مددجویان واریز شد:

یک نفره ۹۹۳۷۲۰ تومان

دو نفره ۱۴۱۹۰۰۰ تومان

سه نفره ۱۹۸۷۴۴۰ تومان

چهار نفره ۲۵۵۵۲۸۰ تومان

پنج نفره ۳۱۲۳۱۲۰ تومان

گفتنی است این نخستین واریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون واسطه‌گری سازمان بهزیستی کشور است که با چند روز تاخیر به حساب مددجویان آمده است.

براساس آخرین تغییرات، موعد واریز مستمری معلولان، بیستم هر ماه تعیین شده است.

با آغاز سال جدید، بودجه حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت و جانبازان جنگ تحمیلی نیز اعلام شد. این بودجه و شیوه واریز آن، اما حکایت از سالی سخت برای معلولان، به ویژه افراد با آسیب نخاعی و شدت معلولیت‌های شدید و خیلی شدید دارد.

جانبازان در سال جدید و مطابق با حقوق قانون کار و درصد جانبازی، حق پرستاری دریافت می‌کنند. در جدول اعلامی، کف مبلغ پرداختی به جانبازان، از ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان تا جانبازان با شدت معلولیت خیلی شدید مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان تعیین شده است.

در حالی که جانبازان بر اساس شاخص‌های معین و دستورالعمل، حق پرستاری نسبتا مناسبی دریافت می‌کنند، سازمان بهزیستی چنین الگو و شاخص و دستورالعمل درستی را ملاک و معیار خود قرار نمی‌دهد و از همین رو حقوق افراد دارای معلولیت تضییع می‌گردد.

حق پرستاری معلولان تنها ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و معادل یک دهم حق پرستاری جانبازان است؛ در صورتی که نیاز‌ها و هزینه‌های هر دو گروه یکسان می‌باشد. حق پرستاری در جانبازان متناسب با شدت معلولیت و حتی به اعضای خانواده آنها نیز پرداخت می‌شود. اما حق پرستاری در معلولان فقط به معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد و معلولان متوسط و خفیف و همچنین معلولیت بینایی و شنوایی از حق پرستاری محروم هستند و حدود ۲۰۰ هزار نفر از معلولان واجد شرایط نیز پشت نوبت حق پرستاری قرار دارند.

حق پرستاری جانبازان در ابتدای هر سال و برمبنای حداقل حقوق و دستمزد تعیین و پرداخت می‌شود، اما حق پرستاری معلولان بدون لحاظ حداقل حقوق و دستمزد و چند ماه پس از آغاز سال جدید تعیین و پرداخت می‌شود. در دو سال اخیر، مابه‌التفاوت آن به سال‌های بعد منتقل شده است. این موضوع مشکلات زیادی را برای معلولان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

جمعی از فعالان حقوق معلولان، به ویژه معلولان با درجه شدید و خیلی شدید معتقد هستند سازمان بهزیستی کشور باید شرایط را جهت متناسب سازی حق پرستاری به درستی اجرا کند تا در عین شباهت‌های فراوان پرستاری و درمان، تبعیضی در حوزه دریافتی این دو گروه نباشد.

منبع: شهرآرانیوز

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • ۱۴۲۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد
  • افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد