Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست ستاد بزرگداشت ولادت امام سجاد(ع) به منظور برنامه ریزی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های جشن پنجم شعبان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، اتخاذ تدابیر لازم به منظور بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه، هیئات مذهبی، مراکز دینی، فرهنگی و آموزشی و محور قرار گرفتن صحیفه سجادیه در آیین جشن میلاد سیدالساجدین از جمله محورهای این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«علی علامه زاده» در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: بزرگداشت میلاد اهل بیت(ع) مصداق تعظیم شعائر الهی است.

 

وی افزود: 9 سال پیش ستاد عالی کانون های مساجد کشور ماموریت اجرای برنامه بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) را به استان هرمزگان واگذار کرد که مورد استقبال فعالان فرهنگی دینی این استان قرار گرفت.

 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه این برنامه از سال سوم در قالب کنگره و در سطح بین المللی برگزار شد، اضافه کرد: شعاع نورانی این حرکت امروز اکثر استان های کشور و همچنین کشورهایی از پنج قاره جهان را را فرا گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه فراخوان نهمین کنگره بزودی اعلام می شود، عنوان کرد: راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، اجرای طرح صحیفه خوانی در مساجد، تربیت حفاظ صحیفه، تربیت 2 هزار و 400 مبلغ جوان صحیفه و ... بخشی از آثار و برکات این رخداد فرهنگی معنوی است.

 

تاکید بر مردمی کردن آیین های جشن پنجم شعبان، همراه با پیش بینی اجرای فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه به منظور گره گشایی از امور محرومان و مستمندان از دیگر موردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امیر موسوی ترحیم مراسم ترحیم والده مادر پنجم شعبان کنگره بین المللی امام سجاد ع اعلام فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد

آئین بزرگداشت استاد "مصطفی کمال پورتراب" پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن مفاخر فرهنگی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت استاد «مصطفی کمال پورتراب» پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، مدیران فرهنگی و هنری و علاقه مندان به موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن  برگزار شد.

در ابتدای این آیین پس اجرای زنده قطعاتی از آثار موسیقایی استاد کمال پورتراب از سوی دوتن از نوازندگان جوان کشور، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و گفت: هنوز هم شخصیت و سلوک استاد پورتراب برای عموم مردم و دانشجویان موسیقی کشور ناشناخته است، حال آنکه این استاد فقید حائز ویژه گی هایی منحصر به فرد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آثار موسیقایی مرحوم پورتراب همواره در هنرستان های موسیقی مورد توجه و مرجع هنری آن هاست همچنین در واحدهای علمی و کاربردی و دانشگاه های ایران از گذشته تا کنون آثار این استاد گرانقدر از جمله کتاب وزین «تئوری موسیقی» محل رجوع استادان و دانشجویان موسیقی بوده و هست.

شالویی در پایان گفت: شوربختانه استاد پورتراب در میان ما نیست، اما نام و یاد او همچنان زنده است و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تلاش می کنیم بار دیگر اندیشه و آثار هنری ایشان را بازخوانی نموده و میراث گرانقدر فرهنگی و هنری وی را به نسل جوان و جدید کشور منتقل نماییم.

قاسم افشار: آن زمان قیمت بلیت کنسرت 5 هزار تومان بود / ما جاده صاف کن موسیقی پاپ بودیم + فیلم

«پورتراب» با کسی تعارف نداشت
در ادامه این آیین شاهین فرهنگ استاد موسیقی و آهنگساز نامدار کشور به ایراد سخن پرداخت. او گفت: مرحوم پورتراب هم آهنگساز بود و هم نوازنده و استاد دانشگاه. او موسیقی دانی سرزنده و کوشا بود که اکثر نوازندگان و موسیقی دانان از مجلس درس او بهره مند شده بودند.

او اضافه کرد: «پورتراب» صریح الهجه بود و بمانند «پیرِ دیر» همگان را راهبری می کرد. او با هیچ کس تعارف نداشت و همواره در عرصه فرهنگ و هنر دیدگاه ها و نظرات خود را با صراحت بیان می‌کرد.

فرهت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در عرصه موسیقایی باید وقت گذاشت و تلاش و کوشش کرد. هیچ کس در جهان موسیقی بدون جد و جهد به جایی نمی رسد.
«پورتراب» نیز تلاش فراوان می کرد و پشتکار چشمگیری داشت تا به مقام استادی رسید و به بهترین شکل ممکن دانش موسیقایی خود را به شاگردانش منتقل کرد.

استاد «پورتراب» عاشق موسیقی بود
سومین سخنران این نشست داوود گنجه ای عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. او اظهار کرد: اگر کسی عاشق باشد می تواند در مسیر زندگی خود به تکامل برسد. پورتراب نیز عاشق موسیقی بود و از رهگذر این سلوک به جایگاهی رفیع در سپهر موسیقایی ایران دست یافت و خوشبختانه شاگردان فراوانی را هم رشد و پرورش داد.

او تأکید کرد: مرحوم استادپورتراب، مردی دانشمند، بخشنده و با اخلاق بود که به معنای واقعی کلمه متخلق به اخلاق کریمه شده بود.

گفت‌وگو با حمید غلامعلی خواننده قدیمی موسیقی پاپ

تعهد و مسئولیت پذیری استاد پورتراب
در بخش دیگری از این رویداد، محمد میرزمانی آهنگساز و استاد موسیقی با ذکر خاطراتی از استاد پوتراب گفت: پورتراب به غایت متعهد و مسئولیت پذیر بود. از اینرو اگر مسئله ای در ذهنش شکل می گرفت، تا راه حلی برای آن پیدا نمی کرد از پای نمی نشست.

او تصریح کرد:پورتراب به معنی واقعی کلمه، عاشق موسیقی بود و در بسط و گسترش هنر موسیقی در ایران، نقشی مهم و تأثیرگذار داشت.

پورتراب؛ شخصیتی خستگی ناپذیر
در پایان، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران طی سخنان کوتاهی گفت: استاد پورتراب در بسیاری از جنبه ها کم نظیر بود و اما متاسفانه در ایام بعداز انقلاب کمتر نزد نسل های جوان و جدید شناخته شد.

اوافزود: پس از انقلاب، استاد با حضور در خانه موسیقی ایران  و برخی شوراهای تخصصی، جانی دوباره گرفت و مجدانه و با  مسئولیت پذیری فراوان، به عرصه موسیقایی کشور خدمات شایان تقدیری ارائه کرد.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران تأکید کرد: پورتراب شخصیتی خستگی ناپذیر داشت و هیچوقت دست از تلاش و کوشش هنری و فرهنگی نکشید و در تمام طول عمر پربرکت خویش از سرامدان عرصه علم، فرهنگ و هنر ایران بود.

نوربخش پس از پایان سخنرانی خود به یاد استاد پورتراب، آوازخوانی کرد و در پایان این آیین بزرگداشت نیز پس از رونمایی از کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد مصطفی کمال پورتراب، لوح تقدیر و سپاس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور رئیس انجمن و استادان حاضر در نشست به حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران و نماینده خانواده استاد پورتراب اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری