Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری همایش همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران، از تکریم شهدای ادیان در حاشیه این اجلاس و بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت وگو» رادیو گفت و گو اظهار کرد: این همایش به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال با رهبران داخلی کشور اعم از زرتشتی، مسیحی و... نشست و برخواست های متعدد داریم و در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به این فکر بودیم مراسم بزرگداشتی برای این روابط حسنه که بین ما در داخل کشور رواج دارد، ارائه دهیم.امیدواریم بتوانیم بهترین بهره ها را از این اجلاس ببریم.

رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با بازخورد بین المللی این همایش که انظار جهانی گفت: با رسانه های مختلف در تمام دنیا در این اجلاس ارتباط داریم و این رسانه ها در همایش حضور دارند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه دشمن از چهره اسلام، امثال داعش، القاعده، بوکوحرام و ... را نمایان می سازد، افزود: در طول سال با بیش از ۷۰ کشور و رهبران آن ها گفت وگوی ادیانی دداریم و این رهبران نظر اهل بیت-ع- و ملت ایران را درباره وضعیت موجود می دانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در تلاش است چهره مهر و مودت و دوستی و رحمت را از اسلام واقعی نمایان سازد، تصریح کرد: این ها اخبار ما و کنار هم بودن ادیان در کشورمان را می بینند و وضعیت ما را با باقی ادیان مقایسه می کنند و وضعیت برایشان روشن می شود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه در همایش همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران، عده ای از شهدای ادیان را تکریم می کنیم گفت: دسته گلی به دنیا ارائه خواهیم داد که ما در کنار ادیان، همگی ایرانی هستیم.

رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: چند روز پیش گفت وگویی با رهبران بلند پایه فرانسه و چند کشور دیگر داشتیم و وقتی این ها بدانند واقعیت ملت ایران چیست، تاثیر گذاری خواهد داشت.

کد خبر 4512757

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفتگوی ادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال 1864 تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود