Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی هفته‌ای ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک از فرودگاه پیام وارد و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبر، عباس قبادی در نشست صبحانه کاری با مدیران اتحادیه‌های تعاونی‌های تولید و مصرف در اتاق تعاون ایران درباره نقش تعاونی‌ها در توزیع کالا‌های اساسی اظهار کرد: قرار است ۵۳ میلیون تن کالای اساسی را تعاونی‌ها توزیع کنند که برای این منظور ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد یورو از هزینه این طرح را در اختیار اتاق تعاون قرار خواهیم داد تا تعاونی‌ها کالا‌های اساسی را توزیع کنند.

قبادی با بیان اینکه آمریکا جنگ تمام عیاری را شروع کرده و یکی از اشکالات دولتی‌ها این است که هنوز باور نکرده‌اند چه جنگی از سوی آمریکا علیه ایران آغاز شده است، افزود: با توجه به تشکیل اتاق جنگ علیه ایران از سوی آمریکا، تنها راه نجات کشور، تولید و صادرات است و کنار این دو، تنظیم بازار و اشتغال نیز خود به خود ایجاد خواهد شد.

وی یکی دیگر از اشکالات موجود در کشور در فضای جنگ اقتصادی را صادرات کالا‌های خام دانست و ادامه داد: این روند بدترین جفا به کشور است، به طور مثال ما با صادرات گوجه مخالف بودیم، اما گوجه کشاورزان بوشهری روی دست آن‌ها بود و کشاورزی این منطقه در حال نابود شدن بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور مجوز صادرات گوجه از استان بوشهر موافقت کرد، ولی اعضای ستاد تنظیم بازار مخالف بودند و می‌گفتند باید سیب‌زمینی و گوجه به شکل رب یا فرآورده صادر شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قرار است گندم برای مصارف آزادپز تا پایان امسال از بورس کالا خارج شود و مستقیم به کارخانه‌های آسیاب گندم ارسال شود، در خصوص شیرخام یادآور شد: در این ستاد رقم خرید شیرخام از دامدار کیلویی ۲۰۰۰ تومان تعیین شد، اما اتفاق بدی که افتاد، این بود که بخشی از شیرخشک قاچاق می‌شد.

وی ادامه داد: صلاح نمی‌بینم که شیرخشک وارد شود، چون به اندازه کافی شیر در کشور تولید شده و سالانه ۹ میلیون تن تولید شیرخام داریم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مشکل مالیات شرکت‌های تولیدی گفت: آمادگی داریم برای سال آینده سقف مالیات شرکت‌ها را معادل سقف مالیاتی سال قبل تعیین کنیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با این موضوع موافق است.

قبادی درباره افزایش قیمت نهاده‌های دامی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی معادل یک میلیون تن نهاده، ۴۵ روز است که در حال پرداخت دموراژ به کشتی است که هزینه دموراژ هر کشتی روزی ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود و واردکننده نهاده‌ها مجبور است این مبلغ را در قیمت تمام شده نهاده‌ها وارد کرده و سبب افزایش قیمت آن از ۱۲۲۰ تومان در هر کیلو به ۱۳۵۰ تومان شده است.

وی در خصوص کمبود سیب درختی گفت: در سال جاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید سیب داشتیم و از سوی دیگر ۶ برابر سال گذشته صادرات این محصول را داشته‌ایم، من مطمئن هستم که در شب عید سال جاری با مشکل کمبود سیب درختی مواجه خواهیم شد.

هفته‌ای ۵ هزارتن دام زنده وارد می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات گوشت اظهار کرد: قرار است در ستاد تنظیم بازار مصوب کنیم که بخشی از توزیع گوشت وارداتی به تعاونی‌های مصرف واگذار شود، همچنین از هفته آینده، هفته‌ای ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک از فرودگاه پیام وارد و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع می‌شود.

قبادی در رابطه با لاستیک کامیون گفت: در سفر اخیری که با ظریف به هند داشتیم، قرار شد این کشور ما را از تحریم لاستیک خارج کرده و از امروز لاستیک از هند وارد کنیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشت واردات لاستیک تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: عامل جهاد کشاورزی نزدیک به ۵۰۰ تن گوشت قرمز را در دو ماه مانده به پایان سال وارد استان بوشهر کرده که با این کار کمبودی برای تأمین گوشت در استان نداریم.

محمود کیهان افزود: قیمت مصوب این گوشت‌ها نصف قیمت بازار است؛ گوشت گوسفندی کیلویی ۳۶۵ هزار تومان و گوشت گوساله یخ‌زده برزیلی هم کیلویی ۳۱۵ تومان فروخته می‌شود.

او تأکید کرد که هر کس به هر میزانی که بخواهد گوشت در اختیار او قرار داده می‌شود و برای پخت نذور هیئت‌ها و نیکوکاران هم محدودیت و کمبود گوشت قرمز نداریم.

مدیر جها کشاورزی استان بوشهر درباره کالا‌های اساسی هم گفت: یک ماه مانده به پایان سال ۹۰ تن برنج تنظیم بازار در مرحله اول توزیع شد که ۴۵ تن به نمایشگاه بهاره و ۱۹ تن به بخش مرکزی بوشهر و چغادک اختصاص پیدا کرد.

کیهان افزود: در مرحله دوم نیز ۲۷ تن برنج به شهرستان بوشهر اختصاص داده شد که ۱۰ تن به جزیره خارگ و ۱۷ تن به بوشهر اختصاص داده شد.

او اضافه کرد: با توجه به ماه رمضان و افزایش پخت زولبیا و بامیه، ۳۰ تن شکر مخصوص صنف و صنعت در شهرستان بوشهر تأمین شد که از امروز توزیع می‌شود.

کیهان ادامه داد: برای توزیع خانوار نیز شکر هم در نمایشگاه بهاره فروخته شد و هم عامل‌های درون شهر کار فروش شکر دولتی را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر بیان کرد: تعاونی مرزنشینان برای مناطق روستایی و چغادک نزدیک به ۲۹ تن برنج و ۱۵ تن شکر توزیع کرده و یا در حال توزیع آن است.

محمود کیهان گفت: برای روز‌های نوروز نیز ۱۰ نانوایی کشیک در شهرستان مشخص شده که محدودیتی برای ساعت کار ندارند و هر روز صبح و بعدازظهر دو گشت ویژه برای نانوایی‌ها انجام می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!