Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز برای غرب، جنوب غرب، بخش هایی از شمال غرب، مناطقی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش هایی از شمال شرق، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی ضمن اعلام این که امروز و امشب در مناطق وسیعی از کشور از جمله در تهران باران و برف می‌بارد، پیش‌بینی کرده آخر هفته دمای هوای کشور تا ۱۰ درجه سردتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد وظیفه با بیان اینکه در جنوب غرب و غرب رخداد رعد و برق دور از انتظار نیست، تاکید کرد: امروز همچنین برای سواحل جنوبی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: فردا سه شنبه برای جنوب غرب کشور در استان های کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شمال بوشهر و شمال غرب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود و در بخش هایی از مرکز و شمال شرق بارش ها به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه بعد از ظهر سامانه بارشی دیگری از نوار غربی وارد کشور می شود، گفت: روز جمعه دمای هوا در سطح کشور از ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد و تا دوشنبه آینده این هوای نسبتاً سرد ماندگار خواهد بود.

هوای پایتخت امروز ابری، در بعضی ساعات بارش باران، اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۶ و صفر درجه سانتیگراد اعلام شده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارش‌زا جدید بهاری طی هفته آینده در استان خبر داد و گفت:بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز بر روی استان است که به تدریج خارج خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر روی استان حاکم خواهد بود، از این‌رو نحوه فعالیت سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلود، وزش تندباد لحظه‌ای، بارش باران، رگبار بهار و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت سامانه تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان است، مخاطرات این سامانه همراه با آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در نواحی شمال و شرق استان است.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان وقت امروز در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در تمام مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، دهاقان، فلاورجان، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، نائین، نطنز، ورزنه و اصفهان، گفت: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان امروز در استان، افزود: تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، زواره، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فولاد مبارکه، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نطنز، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کویری خوروبیابانک و شهر زواره با ۲۷ میلی‌متر ثبت شده است، تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های دهاقان با ۲۲ میلی‌متر، بادرود و خوانسار با ۲۱ میلی‌متر، اردستان و گلپایگان با ۲۰ میلی‌متر، چادگان با ۱۸ میلی‌متر، کاشان و مهاباد با ۱۴ میلی‌متر، نطنز با ۱۳ میلی‌متر و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارندگی را ثبت کردند.

امینی با اشاره به وقوع چند مورد سیل در راه‌های اصلی خوروبیابانک، زواره، خوانسار، نائین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان طی بارندگی‌های اخیر، گفت: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارش‌زا جدید بهاری طی هفته آینده در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 747569

دیگر خبرها

  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان