Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی"  در خصوص این خبر  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی های تلفن همراه گرانقیمت تحت پوشش خریدار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شکات و مال باختگان مشخص شد که سارق، آنها را از طریق سایت های خرید و فروش مجازی، شناسایی کرده و به بهانه خرید گوشی تلفن همراه شان با آنها قرار ملاقات می گذاشت و پس از حاضر شدن در محل،  به بهانه اینکه پول را از طریق گوشی همراه واریز کرده از فروشنده درخواست می کرد تا موجودی حساب خود را چک کند و یا اگر گوشی مورد معامله دارای کارتن نبود، فروشنده را به دنبال آوردن کارتن می فرستاد و به محض دور شدن مال باختگان، ضمن ربودن گوشی تلفن همراه با خودرو از محل متواری می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت، با بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی و همچنین بررسی تصاویر به دست آمده از برخی دوربین های مداربسته محدوده سرقت ها، موفق به شناسایی و دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.

سرهنگ نجفی، اظهار داشت: متهم در تعدادی از سرقت های خود نیز با نشان دادن صفحه ای جعلی بر روی گوشی تلفن همراهش مدعی می شد که پول را به حساب فروشنده واریز کرده و در ادامه از فروشنده گوشی می خواست که موجودی حساب خود را چک کند اما به محض غفلت فروشنده از محل می گریخت.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، تصریح کرد: سارق که مردی 27 ساله، مجرد و دارای 3 فقره سابقه کیفری است در اعترافات خود به بیش از 20 مورد سرقت به این شیوه در نقاط مختلف شهر تهران و به خصوص غرب اعتراف کرده و این در حالی است که علاوه بر سرقت گوشی تلفن همراه، در چندین فقره نیز با استفاده از تراول چک های جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان گوشی های تلفن همراه کرده است.

سرهنگ کارآگاه نجفی، در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنج دادسرای ناحیه 34 تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، لذا از کلیه شکات و مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و بعضا کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم به نشانی اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پلیس آگاهی تلفن همراه خرید و فروش سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپه وند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزارهایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خریدوفروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن اینکه سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به‌هیچ‌عنوان نباید ادعای آن دراین‌خصوص را باور کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضائی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سپهوند، تصریح کرد: خریدوفروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضائی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با این‌گونه جرایم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آنها در جریان بگذارند.

کد خبر 6087767

دیگر خبرها

  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟