Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:08:15 GMT

نقشه راه صنعت طیور مازندران تهیه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۹۵۱۸

نقشه راه صنعت طیور مازندران تهیه شد

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران از تهیه نقشه راه صنعت طیور استان خبر داد و گفت: بر اساس تدابیر و دستور شخص استاندار برای همه محصولات مهم و راهبردی استان سند و نقشه راه تهیه می شود.

استان مازندران با تولید سالانه بیش از 180 هزار تن مرغ 11درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مازندران با 40 کارگاه جوجه کشی و 220 واحد مرغ مادر، 2 هزار و 300 واحد مرغداری و 20 کشتارگاه فعال دارد. وجود مرکز پشتیبانی مرغ لاین بابل کنار استان مازندران نیز سبب ایجاد زنجیره کامل طیور در استان شده است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان افزود: بر پایه آمارهای موجود میزان سرمایه گذاری ، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان بیش از 35 هزار میلیارد ریال است و 23هزار نفر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند.
وی توضیح داد: ‎با ابلاغ راهبرد تدبیر اقتصادی استاندار، سعی و تلاش داریم تا برای محصولات مهم و استراتژیک استان سند و نقشه راه تهیه کنیم و یکی از محصولات مهم استان صنعت طیور است که امروز نقشه راه تولیدات مرغ گوشتی، مرغ مادر ، جوجه یکروزه ، تخم مرغ ، مرغ اجداد و لاین ، کشتارگاههای مرغ ، زنجیره تولید، فرآوری و مشتقات مرغ و صنعت طیور تهیه شده است.
خیریان پور گفت: این سند که در جهاد کشاورزی با همکاری تشکل های مرتبط با صنعت طیور تهیه و در کارگروه اقتصادی تصویب شد، برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می شود.
در این جلسه همچنین درخصوص رفع مشکل صدور سند برای واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شورای هماهنگی بانک های مازندران و شرکت شهرکهای صنعتی تصمیم گیری شد .
همچنین برای حضور مؤثر و پر محتوای حوزه اقتصادی استان مازندران در نمایشگاه کشوری دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در محل باغ موزه دفاع مقدس استان تهران نیز هماهنگی لازم انجام شد.
مازندران 72 نوع محصولات کشاورزی تولید می کند که در 15 نو از محصولات از جمله برنج، مرکبات، کیوی و گل و گیاه رتبه نخست کشور را دارد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت طيور نقشه راه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای برادران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به رشد تولید در این حوزه گفت: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۲۲ هزار تن تولید داشتیم که به نوعی می‌توانیم بگوییم که در این صنعت به خودکفایی یا خود اتکایی کامل رسیده‌ایم. بر این اساس، در حال حاضر تولید داخل محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیاز بازار را برطرف می‌کند. آقای قدیری، تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی می‌گوید: کیفیت محصولات ما دقیقاً کیفیتی است که رقابت می‌کند با کالا‌های صادراتی، چه از لحاظ بسته‌بندی و چه از لحاظ کیفیت، اسانس و رنگ بندی که کیفیت فوق العاده اسانس و رنگ بندی کالا‌های ما منحصر به فرد است. بر اساس این گزارش، گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان است و تولید کنندگان این صنعت می‌گویند ممنوعیت واردات کمک شایانی به این صنعت کرده است. آقای مرادی، تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی می‌گوید: حدود چهار سال پیش برخی از محصولات در کشور تولید نمی‌شد و فقط وارداتی بودند و ممنوعیت واردات در این حوزه باعث شده است تولید رشد خوبی داشته و تنوع محصولاتمان بیشتر شود.  آقای امامی، تولیدکننده ماشین آلات صنعت شوینده‌ها می‌گوید: ما خط کامل تولید مواد را می‌سازیم، از تصفیه آب گرفته تا مخازن ساخت، پرکن، دربند و لیبل زن و تمامی تجهیزاتی که در مواد شوینده نیاز است. صادرات برخی نشان‌های تجاری در این حوزه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در محصولات شوینده و حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آرایشی بهداشتی برای کشور ارزآوری داشته است. آقای بحیرایی، تولیدکننده محصولات بهداشتی نیز معتقد است: محصولات ما از نمونه‌های اروپایی بهتر است و در حال حاضر به کشور‌های همسایه صادر می‌شود، اما باید تولید را گسترش دهیم، زیرا هم به لحاظ ارزی برای ما آورده دارد و هم برای ما افتخار ملی محسوب می‌شود که محصولی را که ما چند سال تحریم بودیم در حال حاضر نه تنها تولید کننده آن هستیم بلکه آن را صادر هم می‌کنیم.  یادآور می‌شود ۲۵۰ تولید کننده در حوزه مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی فعالیت دارند که محصولات جدید و توانمندی‌هایشان را در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی در تهران تا یکم اردیبهشت ماه ارائه کرده‌اند.  همچنین در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژانتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت. در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه به نمایش درآمده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     گزارشی از رضا صفاری، خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی