Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@12:06:29 GMT

زخم پای دیابتی چه عوارضی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۹۷۲۴

زخم پای دیابتی چه عوارضی دارد؟

رکنا: بیماران دیابتی باید مراقب زخم پای دیابتی باشند زیرا ممکن است به قطع شدن عضوشان بیانجامد.

این نکروز معمولاً در انگشتان پا ایجاد شده و درمان زخم پا در فرد مبتلا به دیابت در تمام این بیماران باید برای مدتی تزریق آنتی‌بیوتیک و سپس مصرف خوراکی آن باشد. همچنین از انواع اعمال جراحی برای کمک به بهبود این زخم‌ها می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص دیابت با اشاره به مشکل زخم پا در بیماران مبتلا به دیابت، گفت: در زخم‌های بزرگ و یا در افرادی که وضعیت عروقی پای آنها ناکافی است، معمولاً قسمتی از پا که زخم در آن قرار دارد قطع می‌شود.

مهریار خسروشاهی در ارتباط با زخم پای افراد دیابتی، اظهار داشت: این زخم‌ها معمولاً بدون درد بوده و در مناطقی که پوست به شدت زخمی شده و پینه بسته است شکل می‌گیرد.

وی افزود: نوک انگشت شست، قاعده، کناره خارجی انگشت کوچک، زیر انگشت وسط، پاشنه پا، لبه خارجی پا و زیر پنجه‌ها از جمله مناطق مستعد به زخم است.

متخصص دیابت گفت: این زخم‌ها ممکن است همراه با تورم موضعی، قرمزی و ترشح چرک باشد. همچنین به علت فعالیت میکروب‌های بی‌هوازی زخم‌های پای فرد دیابتی معمولاً بسیار بد بود هستند.

خسروشاهی اضافه کرد: گاهی اوقات اختلال عروقی و کاهش خونرسانی به پا حتی بدون ایجاد زخم هم موجب مردن و سیاه شدن و یا به اصطلاح نکروز قسمتی از پا می‌شود.

وی گفت: این نکروز معمولاً در انگشتان پا ایجاد شده و درمان زخم پا در فرد مبتلا به دیابت در تمام این بیماران باید برای مدتی تزریق آنتی‌بیوتیک و سپس مصرف خوراکی آن باشد. همچنین از انواع اعمال جراحی برای کمک به بهبود این زخم‌ها می‌توان استفاده کرد.

خسروشاهی ادامه داد: در صورتی که زخم کوچک باشد پزشک معالج بافت‌های مرده زخم را با عمل جراحی ترمیم کرده و سپس در روزها و هفته‌های بعد زخم پانسمان می‌شود تا به تدریج بافت جدید در ناحیه تشکیل شده و زخم بسته شود. البته این درمان در مواردی که وضعیت عروق پا خوب بوده و مشکل پا بیشتر عصبی است بهتر جواب می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: در زخم‌های بزرگ و یا در کسانی که پزشک معالج با بررسی‌های بیشتر متوجه می‌شود وضعیت عروقی پای آنها ناکافی است معمولاً اقدام به قطع قسمتی از پا که زخم در آن قرار دارد می‌شود.

متخصص دیابت در پایان گفت: در مواردی که نارسایی عروقی پا زیاد است،‌ بسته به تصمیم پزشک ممکن است از اعمال جراحی استفاده شود تا جریان خون پا بیشتر شود. آنژیوپلاستی، تعبیه است و یا بای‌پس بین شریان پا ممکن است بتواند به افزایش جریان خون پای بیمار بینجامد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

لحظه غش کردن یک زن سر صحنه سقوط هواپیما/ این زن کیست ؟ + فیلم کارگردان معروف به دستیارش تجاوز کرد +عکس اسامی و عکس کشته شدگان سقوط هواپیما در کرج +فیلم چگونه در سقوط هواپیما در کرج زنده ماندم! / مهندس پرواز تشریح کرد + عکس اولین فیلم از حادثه سقوط هواپیما در کرج +تصاویر اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات صید ماهی عجیب توسط زن ماهیگیر+ عکس دوباره مردم بم وحشت کردند/ بم لرزید سوختن 17 معتاد به خاطر آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: دیابت پزشک پزشک عمل جراحی صورتی بیماران مرده تصاویر دختر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس فیلم زن پسر اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

 این بیماری، معمولا هیچ علامتی ندارد و برای تشخیص تایید شده، نیاز به آزمایش دارد، اما با ابتلا به آن، برخی از افراد ممکن است متوجه تغییراتی در دست، مچ پا یا چشم خود شوند.

به نقل از هلث، بیماری خطرناکی که معمولا هیچ علامتی ندارد با ایجاد علائم قابل مشاهده روی دست‌های شما قابل شناسایی است. تنها راهی که می‌توانید بفهمید کلسترول بالا دارید، انجام آزمایش است، اما کارشناسان می‌گویند که نشانه‌ای از این وضعیت روی دستان شما نیز ظاهر می‌شود.

کلسترول بالا می تواند به معنای داشتن شریان‌های باریک باشد که می‌تواند منجر به لخته شدن خون، حملات قلبی و سکته شود.

بنیاد قلب بریتانیا (BHF) اعلام کرد که عارضه جانبی کلسترول بالا می‌تواند در دستان فرد ظاهر شود. معمولا هیچ علامتی از کلسترول بالا وجود ندارد اما اگر درمان نشود، می‌تواند منجر به حمله قلبی و سکته شود. کلسترول بالا، اغلب عامل خطر پنهان است به این معنی که می‌تواند بدون اینکه بدانیم عامل خطر سلامتی ما باشد و برای مقابله با آن زمان را از دست خواهیم داد. به همین دلیل، بسیار مهم است که سطح کلسترول خود را بررسی کنیم.

با این حال، اگر شما مبتلا به کلسترول خونی خانوادگی هستید، ممکن است علائم قابل مشاهده را داشته باشید که شامل وضعیتی به نام تاندون گزانتوماست که می‌تواند باعث ایجاد توده‌ها در بند انگشتان شما شود.

گزانتوما، ضایعه پوستی است که در اثر تجمع چربی در زیر پوست ایجاد می‌شود و ممکن است صاف و به رنگ پوست معمولی مشاهده شوند، همچنین می‌توانند روی تاندون آشیل ظاهر شوند.

متخصصان پوست توضیح دادند: گزانتوم تاندون (گزانتوم تاندون) ندول‌های زیر جلدی است که به آرامی بزرگ می‌شوند و معمولا به تاندون آشیل یا تاندون‌ها روی بند انگشتان متصل می‌شوند. آنها صاف، محکم و قابل لمس و متحرک هستند. رنگ پوست روی آن طبیعی است.

گزانتوم تاندون بیشتر با کلسترول خونی خانوادگی همراه است، اما در زانتوماتوز سربروتندینوس و سیتوسترولمی نیز دیده می‌شود.

سایر علائم قابل مشاهده کلسترول بالا عبارتند از گزانتلاسما (چربی پلک) در اطراف چشم که توده‌های کوچک و زرد رنگ کلسترول در نزدیکی گوشه داخلی چشم شما خواهند بود.

اگر متوجه شدید که گزانتلاسما دارید، باید با پزشک عمومی خود صحبت کنید. آنها ممکن است آزمایشی برای بررسی سطح کلسترول شما انجام دهند.

پزشکان همچنین ممکن است برخی از تغییرات در شیوه زندگی را که می‌توانید انجام دهید که کلسترول شما را کاهش می‌دهد، توضیح دهند.

تغییرات در شیوه زندگی شامل کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، ورزش بیشتر و ترک سیگار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد
  • تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها
  • تشخیص یک بیماری از روی دست‌ها
  • عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند
  • عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند!
  • دلایل ریزش مو در زنان
  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟